کد خبر: ۱۰۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفا آنلاین>سلامت>مدیركل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: كاهش دریافت كالری مردم از طریق كاهش قند، چربی و نمك، مهم ترین هدف سازمان غذا و دارو در سال 95 است .

به گزارش شفا آنلاین،بهروز جنت در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت افزود: اكنون، دغدغه كشور تامین مواد غذایی نیست بلكه چگونگی و مقدار كالری دریافتی، دغدغه ای مهم در نظام سلامت به شمار می آید.
به گزارش ایرنا ، كارشناسان معتقدند كه هر نوع ماده خوراكی (به جز آب) شامل كالری است كه باعث تولید انرژی در بدن می شود.میزان مصرف كالری روزانه به عوامل مختلفی از جمله وزن، قد، جنسیت، سن و فعالیت روزانه بستگی دارد. اما آنچه كه مهم است این است كه افزایش چاقی و اضافه وزن در جامعه حال حاضر ما می تواند رابطه مستقیمی با دریافت بیش ازحد كالری داشته باشد و اینكه چاقی و اضافه وزن از عوامل مهم ابتلا افراد به بیماری های غیر واگیر نیز به شمار می آید.
در زمان حاضر شواهد نشان می دهد كه شمار قابل توجهی از هموطنان ، بیش از نیاز روزانه خود ، كالری دریافت می كنند كه این موضوع باعث چاقی و حداقل اضافه وزن آنان و زمینه ساز ابتلای آنان به بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی- عروقی و دیابت شده است.
جنت در ادامه اظهار كرد: بیماری های غیرواگیر بیشترین مخاطره را برای سلامتی دارند و خطرناك ترین و مرموزترین آن ها دیابت است.
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیماری دیابت به سرعت جوامع صنعتی را در بر می گیرد و در آینده نزدیك تمام بودجه ها برای درمان و پیشگیری از این بیماری مهلك هزینه می شود كه امید است با كمك سازمان های نظارتی، هجمه بیماری های غیر واگیر را كنترل كنیم و آن را به حداقل برسانیم.
مدیركل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی گفت: می خواهیم در سال 95 دغدغه تولیدكننده های موادغذایی در پیچ و خم بوروكراسی های اداری را به حداقل برسانیم؛ بنابراین در حال راه اندازی سامانه ای هستیم كه اردیبهشت ماه امسال بخش مربوط به واردات مواد اولیه فعالیت خواهد داشت و سپس، آن را به پروانه ساخت و تولید داخلی تعمیم می دهیم تا تولیدكنندگان مواد غذایی دغدغه رفت و‌آمد در اداره ها برای دریافت پروانه تولید را نداشته باشند.
جنت اظهار امیدواری كرد كه با این شیوه بتوان تنوع محصولات غذایی و سلامت محور با فرمولاسیون مناسب ایجاد كرد.
همایش ملی نشان ایمنی و سلامت روز یكشنبه در مركز همایش های صدا وسیما برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: