کد خبر: ۱۰۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>طب سنتی>معاون مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت با اعلام "چاره‌ای جز جهانی‌شدن طب ایران نداریم"، از احتمال وجود منابع کشف‌نشده طب ایرانی در اسپانیا خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،علیرضا عباسیان ــ متخصص طب سنتی و معاون مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت در سمپوزیوم بررسی جایگاه طب سنتی در ایران و اسپانیا که رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا نیز حضور داشت، اظهار داشت: برای جهانی شدن هیچ چاره‌ای نداریم مگر اینکه از مرزهای خودمان بیرون رویم، همان کاری که کشورهای دیگر با دیدگاه فراملی فکر انجام دادند و با این کار می‌توانیم طب سنتی‌مان را جهانی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مستندسازی طب سنتی با علوم جدید و هم‌اکنون ورود به عرصه‌های بین‌المللی ادامه داد: امروزه در کشورهای دنیا مردم از دانشگاه‌ها مالیات خود را مطالبه می‌کنند که نباید فقط صرف نوشتن مقاله و در آن خلاصه شود و باید به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شود، بنابراین بخش کوچکی از بودجه دانشگاه‌ها را دولت‌ها می‌پردازند.

معاون مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت در ادامه افزود: امروزه اگر برای فراگیری دانش بیماری قلب متخصصان به آمریکا می‌روند باید عنوان کرد که بهترین آموزش و فراگیری تکنیک‌های طب سنتی در کشور ایران است و ما می‌توانیم طب سنتی‌مان را صادر کنیم.

عباسیان در خاتمه به اهمیت همکاری ایران در رشته طب سنتی با اسپانیا اشاره کرد و افزود: اسپانیا دروازه ورود اسلام به اروپا بوده است و برخی از حکمای ما در اسپانیا به دنیا آمدند، بنابراین حتی پیش‌بینی می‌شود برخی از منابع طب ایرانی در کشور اسپانیا باشد که آنها نتوانستند این منابع را استخراج کنند.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: