کد خبر: ۱۰۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئیس نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بیش از 70 درصد تشخیص های پزشکی در آزمایشگاه ها صورت می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر بهزاد پوپک روز سه شنبه در نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران به پیام دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این کنگره اشاره کرد و افزود: دغدغه ها و انتظاراتی که وزیر بهداشت در پیام خود به آن اشاره کرده است، همان دغدغه های آزمایشگاهیان است.
وی افزود: وزیر بهداشت به مشکلات آموزشی در حوزه علوم آزمایشگاهی اشاره و این سوال را مطرح کرده است که چرا راه علاقمندان به این حوزه سد می شود؛ این مساله نشان دهنده آن است که بالاترین مقام حوزه سلامت کشور به تاثیری که فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی می توانند بر پیشبرد این حوزه داشته باشند، واقف است.
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی به لزوم همکاری و انسجام فعالان آزمایشگاهی و ایجاد نظام جامع آزمایشگاهی تاکید کرد و گفت: ما در کنار هم می توانیم تاثیرگذار باشیم و خدمات شایسته و با کیفیت به جامعه ارائه دهیم بنابراین لازم است برای ایجاد یک نظام هماهنگ با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
پوپک به اعتباربخشی آزمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت به اعتباربخشی آزمایشگاه ها نیز اشاره ای داشت و آخرین قولی که در اسفندماه سال گذشته به ما داد این بود که انجمن های آزمایشگاهی به عنوان پایلوت اعتباربخشی آزمایشگاه های یکی از استان های کشور را برعهده بگیرد تا نظارت عینی و دقیقی در این زمینه صورت گرفته باشد.
وی ادامه داد: حوزه سلامت از ما انتظار دارد که با توجه به الگوی بومی و نه تنها با تاثیرگیری از الگوهای خارجی برای ایجاد شبکه و نظامی واحد برنامه ریزی کنیم؛ ایجاد شبکه ای هماهنگ سبب ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در تمام سطوح و کاهش قیمت تمام شده می شود.
نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از امروز 31 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی درحال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: