کد خبر: ۱۰۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت> یک شرکت بیوفارمای متمرکز بر تولید و ورود به بازار درمان‌های نوآورانه برای بیماری‌ها و اختلالات گوش، اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست بررسی مولکول دارویی جدید این شرکت برای درمان تینیتوس، با نام 311-OTO را پذیرفته است.
 به گزارش شفا آنلاین، 311-OTO فرمولاسیون پایدار گاسیکلیدین (Gacyclidine)-آنتاگونیست گیرنده ان متیل دی آسپارتات-است. طبق رای سازمان غذا و داروی آمریکا، شرکت اوتونومی مجاز است که فاز اول مطالعاتی خود روی مولکول دارویی 311-OTO برای بررسی ایمنی آن در داوطلبان سالم را آغاز کند. 311-OTO به‌صورت تک‌دوز تزریقی یکطرفه داخل تیمپان تجویز می‌شود و شرکت‌کنندگان در مطالعه پس از تزریق آن برای مدت 4 هفته تحت‌نظر گرفته خواهند شد.

       مدیرعامل شرکت اوتونومی می‌گوید: «با وجود طبیعت ناتوان‌کننده عارضه تینیتوس که میلیون‌ها نفر را در آمریکا رنج می‌دهد، هنوز هم درمانی برای آن موجود نیست که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا باشد. شروع فاز اول مطالعه بالینی روی 311-OTO قبل از پایان سال 2015 میلادی، گام مهمی در برنامه‌های ما برای ورود به بازار درمان تک‌دوز مبتلایان به تینیتوس است.»

       انجمن تینیتوس آمریکا اخیرا گزارش کرده که در حدود 16‌میلیون نفر از مبتلایان به تینیتوس در این کشور علائمشان به اندازه‌ای شدید است که نیاز به درمان دارویی دارند. شایع‌ترین علل ایجادکننده تینیتوس عبارت‌اند از مواجهه با سر و صدای بلند و بیماری‌های قلبی-عروقی، تغییرات هورمونی در زنان، عفونت‌های ناحیه گوش و سینوس، مشکلات تیروئیدی و مصرف برخی داروهای خاص.

       311-OTO، فرمولاسیون پایدار و انتخابی آنتاگونیست گیرنده ان متیل دی آسپارتات است. مطالعات بالینی انجام شده با گاسیکلیدین، از استفاده از آنتاگونیست‌های گیرنده ان متیل دی آسپارتات در درمان مبتلایان به تینیتوس حمایت کرده‌اند. سپید
GLOBE NEWSWIRE
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: