کد خبر: ۱۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>نخست وزير ايالت نيدر زاگسن آلمان گفت: در كلينيك مغز و اعصاب هانوفر بخش هايي در زمينه انتقال فناوري با ديگر كشورها فعال است كه ما اميدواريم با راه اندازي مركز تحقيقاتي علوم اعصاب ايران همكاري با ايران را ادامه دهيم.
به گزارش شفا آنلاین، استفان وايل روز يكشنبه درآئين آغاز به كار پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن هاي جراحان مغز و اعصاب در برج ميلاد افزود: كلينيك مغز و اعصاب هانوفر آلمان 15 سال پيش توسط پروفسور سميعي و جراحان مغز و اعصاب راه اندازي شد و چيزي بالاتر از خواسته فدرال آلمان انجام شد.
وي بيان كرد: مركز تحقيقات علوم اعصاب ايران نيز كه در چند ماه آينده با همكاري دكتر قاليباف شهردار تهران كه همانند مركز تحقيقاتي هانوفر آلمان است راه اندازي مي شود، اميدواريم همكاري هاي لازم را در حوزه مغز و اعصاب داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه چالشي كه اين سمپوزيوم بايد داشته باشد افزود: بايد تحقيقات، ابداعات و اختراعات بيشتر در حوزه پزشكي انجام شود، و يك نقش كليدي در سطح جهان ايفا كند.
وي بيان كرد: آلمان در سطح جهاني در نوآوري ها و دانش موفقيت هاي خوبي داشته است، آلمان يك كشور علمي و نوآور است، بيش از آمار تحصيل كرده ها و تعداد موسسات تحقيقاتي، آمار بالايي در سطح جهان به لحاظ آموزشكده دارد.
وي گفت: كلينيك پزشكي مغز و اعصاب هانوفر نهاد تحقيقاتي خوبي است و در زمينه بيماري هاي قلبي، ميكروبيولوژي تحقيقات بسياري را دنبال مي كند، در اين كلينيك بررسي هاي زيادي در زمينه بيماري هاي مادام العمر از جمله سرطان، بيماري هاي عفوني، اعصاب و مغزي انجام مي شود و روش هاي جديدي را بر روي بيماران مورد آزمايش قرار مي دهد، در كل مي توان گفت: تحقيقات چشمگيري را در آلمان دنبال مي كند و در اين زمينه نيز موفق بوده است.
وي ابراز اميدواري كرد: همكاري هاي بين المللي در زمينه مغز و اعصاب به حد نهايت خود برسد و براي همه سودآوري داشته باشد، انجام تحقيقات به صورت مادام العمر و به عمل گذاشتن تجربيات خود در زمينه مغز و اعصاب مي تواند اساس تحقيقات در بين كشورها باشد.
وي يادآور شد: كلينيك مغز و اعصاب هانوفر آلمان همانند سمپوزيوم فدراسيون جهاني مغز و اعصاب اهداف مشابهي را دنبال مي كند، هدف ما در اين كلينيك ايجاد هماهنگي لازم در زمينه علوم و تحقيقات در حوزه علوم اعصاب است و اميدواريم در اين مركز يك پتانسيل بالقوه براي ملت خود و مردم جهان در زمينه علوم اعصاب ارائه دهيم.
پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني جراحان مغز واعصاب امروز يكشنبه ( 29 فروردين ) به رياست پروفسورمجيد سميعي و با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، وزيرعلوم، شهردار تهران وبيش از 700 متخصص مغز و اعصاب برتر دنيا ازبيش از90 كشور در برج ميلاد آغاز به كار كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: