کد خبر: ۱۰۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>جراحان بیمارستان سلطنتی لندن برای اولین‌ بار با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یک عمل جراحی را از دید جراح به صورت آنلاین منتشر کردند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر شفیع احمد دارای مدرک فوق تخصص جراحی داخلی از بیمارستان سلطنتی لندن معتقد است که به کمک فناوری واقعیت مجازی می‌توان عمل‌های جراحی پیچیده را بهتر و کاربردی‌تر آموزش داد.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین مزیت استفاده از فناوری واقعیت مجازی در پزشکی و عمل‌های جراحی، انتشار نسخه‌های آموزشی به صورت مستقیم و یا تدوین شده در فضای مجازی است. در واقع به کمک فناوری واقعیت مجازی دانشجویان پزشکی و سایر علاقه‌مندان می‌توانند عمل جراحی را از طریق چشمان جراح با کیفیت بسیار بالا و به صورت سه‌بعدی مشاهده کنند.

اولین بیماری که با فناوری واقعیت مجازی مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت، مبتلا به بیماری سرطان روده بزرگ است.

تمامی علاقه‌مندان به جراحی و پزشکی می‌توانند این عمل جراحی را به صورت آنلاین از طریق تلفن‌ همراه هوشمند و یا نمایشگرهای واقعیت مجازی مشاهده کنند.

دکتر شفیع احمد و تیم جراحی وی، با کمک چند کارشناس تصویربرداری اقدام به نصب چند دوربین با کیفیت در بالای میز جراحی کردند تا این عمل جراحی سه ساعته را در زاویه 360 درجه و با کیفیت بالا ثبت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: