کد خبر: ۱۰۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: دیابت عامل خطرساز بیماری‌های قلبی‌ عروقی است و در نارسایی‌های کلیه نقش دارد.

به گزارش شفا آنلاین، علی اسماعیلی‌ندیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: هفته سلامت از اول اردیبهشت در کشور ما آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: شعار این هفته «غلبه بر دیابت» است و طی این هفته با برنامه‌هایی که داریم در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم و راه‌های پیشگیری از دیابت تلاش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه 10 درصد مردم ایران به دیابت نوع دو مبتلا هستند، تصریح کرد: این معضل در استان‌های مختلف متفاوت است، دیابت عامل خطرساز بیماری‌های قلبی‌ عروقی است و در نارسایی‌های کلیه نقش دارد.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: مصرف سیگار در جامعه روبه افزایش است به‌ ویژه در سن پایین و خانم‌ها شیوع یافته است.

وی، موفقیت‌های در برنامه‌ها را منوط به همکاری بین‌بخشی دانست و بیان کرد: مردم باید هوشیار باشند و در کنترل و درمان بیماری‌ها کمک کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران سندی امضا کرده که تا سال 1404 تغییری در بیماری‌های مهم درگیر انسان‌ها ایجاد کند، گفت: این سند مستلزم برنامه‌های جدید خودمراقبتی و همکاری بین‌بخشی است.

وی از جمله راه‌های موفقیت در این سند را کاهش مصرف نمک، دخانیات، چربی‌ها، فشار خون و ... برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و سهم دولت را کمتر از 10 درصد در بازار کار دندانپزشکی عنوان کرد.

وی ادامه داد: وضعیت پوسیدگی دندان در گروه‌های سنی بالای 30 سال اسف‌بار است و سلامت دهان و دندان مغفول مانده است و دولت باید وارد امر دندانپزشکی با قیمت مناسب شود و در زمینه هزینه‌ها به مردم کمک شود.

وی عنوان کرد: در مجموع 8 هزار و 500 یونیت دندانپزشکی دولتی و 35 هزار یونیت توسط بخش خصوصی در کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی یاد کرد و افزود: کارهای مهمی در زمینه دندانپزشکی برای کودکان تا مقطع ششم ابتدایی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های ورزشی باید افزایش یابد، مواد نشاسته‌ای و چربی‌ها کاهش ابراز داشت: غذاهای آماده سلامتی را به خطر انداخته و توصیه می‌شود مصرف سیگار ترک شود.

اسماعیلی‌ندیمی از خدمات بهداشتی‌درمانی رایگان در مراکز بهداشتی‌درمانی و افزودن هشت دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس شهرستان خبر داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: