کد خبر: ۱۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 11
وزير بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزير بهداشت در پيامي به مناسبت روز دندانپزشك (22 فروردين) و اولين سالگرد اعلام طرح تحول سلامت دهان و دندان در كشور تاكيد كرد:طرح سلامت دهان را به انجامي خداپسندانه و شايسته برسانيم
به گزارش شفاآنلاین : سيد حسن هاشمي در اين پيام اظهار كرد: در سال گذشته گام هاي اوليه و البته بسيار موثري در مسير گسترش نظام سلامت دهان در كشور برداشته شد.
هاشمي يادآور شد: برنامه ارتقاي سلامت دهان و دندان دانش آموزي در كنار تقويت و تجهيز نظام شبكه ارائه خدمات از يك سو و حركت به سوي تعريف ساختاري هدف‌مند و برنامه محور از سوي ديگر ، سبب شده است با وجود غفلت از امر سلامت دهان طي دهه هاي گذشته، بتوان به فردايي بهتر براي سلامت مردم اميدوار بود.
وزير بهداشت در اين پيام ابراز اميدواري كردكه با همت بلند جامعه دندانپزشكي و همراهان عرصه سلامت دهان و دندان، گام‌هاي بعدي در حوزه سلامت دهان را استوارتر از گذشته بر ‌داريم.
هاشمي از جامعه دندانپزشكي كشور خواست كه طرح سلامت دهان هموطنان با تلاش بيشتر و تدبير، به انجامي خداپسندانه و شايسته رسد.
به گزارش ايرنا ، طرح تحول سلامت دهان و دندان فقط در مراحل ابتدايي به مساله پيشگيري و بهداشت مي پردازد. قرار است با اجراي اين طرح، شاخص DMFT (شاخص نشان دهنده تعداد دندان هاي پوسيده، كشيده شده و پرشده در يك گروه يا رده سني) بين كودكان 12 ساله كشور در يك بازه زماني 6ساله از عدد 2 به يك كاهش يابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: