کد خبر: ۱۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>محققان می‌گویند متوسط خواب بریتایایی‌ها 8/6 ساعت است و خواهان عزمی ملی برای توضیح اهمیت خواب برای مردم شده‌اند.
  به گزارش شفا آنلاین،  هر فرد بریتانیایی حدود یک ساعت کسر خواب در شب دارد و مثل این‌که طی یک هفته یک شب خواب را به‌طور کامل از دست داده باشد. این نتیجه تحقیقات انجمن سلطنتی برای سلامت ملی است. از تحقیقی که از 2 هزار نفر انجام شد که متوسط خواب بریتانیایی‌ها 8/6 ساعت است که با میزان مطلوب خواب، 7/7 ساعت، فاصله دارد.

بسیاری از مردم عقیده دارند این کمبود بر سلامتشان اثر می‌گذارد، تقریباً نیمی از آن‌ها گفتند درنتیجه کمبود خواب احساس اضطراب می‌کند و یک‌سوم هم فکر می‌کنند کمبود خواب آن‌ها را به خوردن غذاهای غیرسالم واداشته است. این موضوع تا جایی باعث نگرانی کارشناسان انجمن سلطنتی شده است که خواهان تدوین یک استراتژی ملی خواب شامل شمارش ساعات خواب شده‌اند، به این معنی که هر فرد بریتانیایی باید بداند در هر سنی در شبانه‌روز چند ساعت باید بخوابد و این دستورالعمل باید به برنامه درسی مدارس اضافه شود.

       شرلی کرامر، سرپرست تحقیق می‌گوید، «خواب خوب می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامت عمومی را درمان کند و کسر خواب می‌تواند منتج به برخی رفتارهای ناسالم و بروز برخی بیماری‌های مهم قابل‌پیشگیری شود.»

       «باوجود اهمیتی که شمردیم، خواب همواره نادیده گرفته شده یا کم‌اهمیت دانسته شده است. بی‌تردید، برای داشتن زندگی سالم توجه به خواب کافی به اندازه رژیم غذایی متعادل یا داشتن سبک زندگی پرتحرک اهمیت دارد و ما باید توجه بیشتری به این موضوع مهم سلامت داشته باشیم.»

       «برای آنکه به خواب توجه بیشتری شود، باید به این باور برسیم که دولت استراتژی برای خواب تدوین کند که مدارس، کارفرماها، کارشناسان سلامت و مردم بتوانند به کمک آن خواب بهتری در شب داشته باشند.»

       خواب ناکافی احتمال بروز بیماری‌هایی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت را بیشتر کرده و امید به زندگی را کاهش می‌دهد.Gaurdian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: