کد خبر: ۱۰۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
شفا آنلاین>سلامت>برخی رفتارهای مشترک و متداول وجود دارند که پزشکان ترجیح می دهند بیمارانشان دست از انجام آن ها بردارند.
به گزارش شفا آنلاین،در این مطلب به هشت رفتاری که به گفته ی یک پزشک برایشان بسیار نفرت انگیز بوده و لازم است ترک شود اشاره می کنیم.

استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش

چرا مردم فکر می کنند استفاده از گوش پاک کن، عملی بهداشتی محسوب می شود؟ موم(جرم) گوش شاید به ظاهر یک ماده ی مضر محسوب شود، اما گوش از تولید این ماده هدفی دارد .این ماده سلول های مرده پوست داخل گوش و میکروب ها را به دام می اندازد. استفاده از گوش پاک کن ، موم گوش را به انتهای گوش فشار داده و به پرده ی گوش آسیب می رساند.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها برای عفونت های ویروسی

بسیاری از مردم گمان می کنند که می توانند بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی را با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان کنند، اما پزشکان می گویند آنتی بیوتیک ها تنها باکتری ها را از بین می برند، نه ویروس ها را ! بنابراین بهتر است که در مواجهه با این قبیل بیماری ها، به پزشک مراجعه نمایید.

لیس زدن جای زخم

شاید در فیلم ها دیده باشید که برای بهبود زخم، محل خونریزی و زخم را با زبانشان لیس می زنند! به این دلیل که گمان می برند بزاق دهان قدرت التیام دارد و یک ماده ی شفادهنده طبیعی است.

بالا کشیدن بینی با فشار زیاد موقع سرماخوردگی باعث ورود مخاط بینی به سینوس ها می شود و شرایط را بدتر می کند

اما به طور طبیعی این رفتار در حیواناتی نظیر گربه ها و سگ ها وجود دارد و البته رفتاری درست است، اما زبان انسان ها پر از باکتری است، بنابراین حتی اگر بزاق خاصیت شفادهندگی داشته باشد، ضرر این کار بیش از منفعت آن است (به علاوه اینکه خون انسان طبق دین اسلام، مایعی نجس است).

مسواک زدن دندان ها با فشار زیاد

شاید اغلب افراد فکر می کنند که مسواک زدن با فشار و زور زیاد، دندان ها را سفیدتر و تمیزتر می کند، اما این کار باعث آسیب لثه ها خواهد شد. به جای این کار بهتر است که در زمان طولانی تر و با فشار کمتری مسواک بزنید. همچنین بهتر است از مسواکی استفاده کنید که شانه های آن ارتفاع های مختلفی داشته باشد و از جنس ابریشم باشد.

بالا کشیدن بینی با فشار زیاد

همه ی ما هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا با فشار زیاد محتویات بینی مان را به سمت بالا می کشیم، شاید فکر می کنیم با این کار راحت تر نفس می کشیم. اما انجام این کار آن هم با فشار زیاد باعث ورود مخاط بینی به سینوس ها می شود و شرایط را بدتر می کند. بهتر است به جای این کار از اسپری های بینی استفاده کنید تا راحت تر مخاط بینی خارج شود.

نزدن واکسن آنفلوآنزا به دلیل مضر دانستن آن

برخی افراد بعد از زدن واکسن آنفلوآنزار به عفونت های رایج فصل زمستان مانند سرماخوردگی مبتلا می شوند و گمان می کنند دلیل آن واکسن است. واکسن نمی تواند ایجاد عفونت کند، زیرا از ویروس ضعیف شده تهیه شده است که هرگز نمی تواند به زندگی بازگردد.

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از طریق هندزفری

افرادی که از طریق هندزفری به موسیقی با صدای بلند گوش می دهند، نمی توانند صداهای بلند را تشخیص دهند. این کار باعث آسیب سلول های مویی گوش می شود و چون در جوانی و نوجوانی مشکلی ایجاد نمی شود، افراد متوجه خطایشان نمی گردند. در حالی که در بزرگسالی عوارض این کار دامنگیرشان خواهد شد.

حذف ساس و کنه با چوب کبریت

برخی افراد گمان می کنند با داغ کردن محل ساس و کنه با چوب کبریت می توانند آن ها را حذف کنند. اما بهترین راه برای حذف کنه و ساس از روی پوست، برداشتن آنها با موچین و سپس شستن محل با آب و صابون است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: