کد خبر: ۱۰۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئیس مرکز تحقیقات لیزر متمرکز شدن روی دوره‌های آموزشی گروه‌های کاربر و هدف لیزر در حوزه‌ پزشکی را از برنامه‌های این مرکز خواند
به گزارش شفا آنلاین،رزاقی رئیس مرکز تحقیقات لیزر گفت: در کشور ما استفاده از فناوری لیزر سابقه‌ای طولانی دارد گرچه ممکن است در برخی حوزه‌ها به کار بردن این فناوری نوین باشد اما در حوزه پزشکی قدمتی بالاتر از 30 سال دارد در این حوزه اولین گروه‌های پزشکی که از فناوری لیزری استفاده کردند گروه‌های چشم و پوست بودند.

وی به ترویج این فناوری در رشته های دیگر نیز اشاره کرد و افزود: گروه‌های دیگر در پزشکی نیز به تدریج با پیشرفت علوم و فنون لیزر انواع مختلف این وسیله را مورد استفاده قرار دادند به طوری که فناوری لیزر در حوزه‌هایی از جمله جراحی، زنان و مامایی، گوش و حلق و بینی و اورلو‍ژی گسترش یافته است از طرفی با استفاده روزافزون از این فناوری زمینه تولید آن در داخل کشور نیز فراهم شد.

رزاقی پیشرفت در تولید لیزر را مرهون تلاش‌های فعالان و واقفان به این رشته می‌داند و بیان می‌کند: در سال‌های اخیر اولین لیزرهای چشم پزشکی در داخل کشور تولید و پس از آن لیزرهای متعددی که هم اکنون در بیمارستان شهدای تجریش با قابلیت‌ سنگ‌شکنی در پروستات، رفع تنگی مجرا و از بین بردن تومورهای مثانه، تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. حمایت از دانشمندان در جهت تولید لیزرهای متعدد در کشور از برنامه‌های مرکز تحقیقات لیزر است.

وی اذعان کرد: از طرفی کاربران لیزر در حوزه‌های پزشکی تا کنون با مجوزی که طی گذراندن دوره‌های کوتاه مدت آموزشی در شرکت‌ها دریافت می‌کردند، فعالیت می‌کنند، گستردگی دوره‌های آموزشی برای گروه‌های کاربر و گروه‌های هدف از برنامه‌های مرکز تحقیقات است.

رزاقی خاطرنشان کرد: نیاز به اصلاح و بهبود بخشیدن به فرهنگ استفاده و به کارگیری لیزر در کشور ما احساس می‌شود و به همین علت در نظر داریم روی دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی کاربران بیشتر تمرکز کنیم و دوره‌ها را طولانی‌تر و گسترده‌تر در نظر بگیریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: