کد خبر: ۱۰۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
سلامت‌یاران از اردیبهشت‌ماه به بیمارستان‌ها می‌روند
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ورود 1500 سلامت‌یار به بیمارستان‌های 10 استان کشور از اردیبهشت ماه خبر داد و تاکید کرد: سلامت‌یاران به هیچ عنوان در حوزه درمان دخالت نخواهند داشت.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر فرحناز رافع در تشریح برنامه "سلامت‌یار" جمعیت هلال احمر و چگونگی فعالیت سلامت‌یاران، گفت: اجرای طرح سلامت‌یار و عملیاتی شدن آن از اولویت‌های سال 95 سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است؛ به طوری که مبانی نظری این برنامه در سال گذشته پی‌ریزی و اجرای آزمایشی آن مشخص شد.

وی با بیان اینکه از برنامه سلامت‌یار جمعیت هلال احمر از اردیبهشت ماه در 10 استان کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: این برنامه اکنون به صورت آزمایشی در سه استان شروع شده و در اردیبهشت ماه به 10 استان گسترش خواهد یافت.

رافع در پاسخ به سوال درباره نگرانی سازمان نظام پرستاری نسبت به طرح اجرای سلامت‌یار و دخالت در کار پرستاران در بیمارستان‌ها، گفت: خط قرمز ما در این اجرای این برنامه، ورود به مباحث حوزه درمان است. تاکید می‌کنم که سلامت‌یاران تحت هیچ شرایطی در حوزه درمان حضور نخواهند یافت و تنها به عنوان همراه و کمک همراه بیمار فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: سلامت‌یاران، از بیماران حمایت‌های روحی و روانی خواهند داشت و حلقه مفقوده بین بیمار، پزشک و پیراپزشک را پر خواهند کرد. سلامت‌یاران در اقداماتی نظیر خواندن کتاب، خواندن ادعیه و همراهی بیمار در آزمایشگاه، تصویربرداری و در مجموع کمک به بیمار برای اقداماتی که خود نمی‌تواند آن را انجام دهد، فعالیت خواهند داشت.

رافع با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت جهت ارایه آموزش‌های لازم به سلامت‌یاران ادامه داد: به دنبال این اقدامات، شرح وظایف سلامت‌یاران تدوین و به آنها تبیین شده است. سلامت‌یاران نیز پس از طی این دوره و اخذ گواهینامه پایان دوره، به مراکز درمانی معرفی می‌شوند. این اتفاق اکنون افتاده، پایش سلامت 1500 سلامت‌یار صورت گرفته، به بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند و شروع‌ به کارشان را در اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: