کد خبر: ۱۰۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>طب سنتی>عضو شورای ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتباط ایجاد شده میان فناوری و گیاهان دارویی را مؤثر دانست و گفت: فناوری توانسته است گیاهان دارویی را به عرصه ای قدرتمند تبدیل کند.
به گزارش شفا آنلاین،ابوالقاسم متین در خصوص جایگاه علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی افزود: عطاری های قرن ها گیاهان دارویی را به مردم عرضه می کردند اما این اتفاق امروز با دوز بندی، پکیج و غیره همراه است. امروز هر گیاه 300 تا سه هزار ماده دارد که برای مثال ماده مؤثره یکی به صورت قطره عرضه می شود.
وی بیان کرد: این که بادرنجبویه به عنوان دم نوش با چای و یا به صورت قطره مصرف شود، متفاوت است. 20 قطره معادل 12 کیلو بادرنجبویه است. بنابراین فناوری در قسمت های بسیاری از این موضوع موثر بوده است.
متین اظهار کرد: تغییراتی که فناوری در حوزه گیاهان دارویی دارد بسیار پیچیده و موثر است. اقداماتی چون خالص سازی، تغییراتی که ایران در خالص سازی به آن رسیده است مهم ترین موضوع در این حوزه است.
وی تاکید کرد: مهم ترین نکته ای که در این حوزه وجود دارد، سند ملی گیاهان دارویی است که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در حال حاضر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی برای اجرایی کردن این سند مهم نقشه راه مفصلی را تهیه کرده است.
این عضو شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی افزود: دیگر مانند سابق نیست که به عرقیات معمولی گیاهان دارویی گفته شود. امروزه با تغییرات بسیاری مواجه هستیم. این حوزه وارد بیوتکنولوژی شده است و حتی چشم انداز خوش بینانه ای درباره آینده سلول های بنیادی در این عرصه وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: