کد خبر: ۱۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
مدیرعامل انجمن اهداء عضو ایرانیان درگفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن اهداء عضو ایرانیان گفت: به دلیل تعداد بسیار کم افراد مرگ مغزی در کشور امریکا آنها به تازگی مجبور به استفاده از افراد مبتلا به مرگ قلبی شده اند.
دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: در حقیقت به دلیل رعایت خیلی شدید اصول ایمنی،تعداد مرگ های مغزی در امریکا خیلی پائین است و بیشتر افراد دچار سکته مغزی و یا افراد مُسن به مرگ مغزی مبتلا می شوند.حال آنکه ارگان های افراد مُسن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در نتیجه بدلیل اینکه تعداد مرگهای مغزی آنها زیاد نیست تمام تلاش آنها این است که هر طور شده از افراد مرگ مغزی یا به تازگی از افراد مرگ قلبی یعنی کسی که ایست قلبی کرده نیز استفاده کنند.

دو سوم اعضای قابل استفاده مرگ مغزی درایران زیر خاک می روند


وی ادامه داد: درهمین حال باتوجه به نیاز بالای اعضای بدن در ایران هنوز متأسفانه دو سوم اعضای قابل استفاده زیر خاک می رود که این روند به نوعی فاجعه است.چراکه بیماران نیازمند عضوزیادی هم به دلیل نرسیدن به موقع اعضا جان می دهند !


کارشناس پیونداعضا تأکید کرد:  به رغم افزایش تعداد واحدهای فراهم آوری، افزایش آموزش و فعالیت مراکز پیوند اما هنوز برای افزایش تعداد اهداء کنندگان مرگ مغزی نیازبه کارجدی داریم.


نجفی زاده ضمن تشکر از رسانه ها به دلیل تلاش گستدره در راستای فرهنگ سازی برای اهداء عضو افراد مرگ مغزی ؛ توصیه کرد: رسانه ها در راستای فرهنگسازی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی همچنان به فعالیت هایشان با جدیت ادامه دهند.


مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: