کد خبر: ۱۰۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 21
در گفتگوی پروفسور بهروز برومند با شفا آنلاین مطرح شد:
شفا آنلاین- پدر نفرولوژی ایران تأکید کرد: بیماران کلیوی در دید و بازدیدهای عید نوروز باید از پرخوری و مصرف بیش از حد میوه و آجیل خودداری کنند.
پروفسور بهروز برومند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بیماران کلیوی باید مراقب باشند در دید و بازدیدهای اقوام در عید نوروز خیلی آجیل نخورند؛ زیرا آجیل موجب افزایش اگزالات ادرار و ایجاد سنگ کلیه می شود.



وی تأکید کرد: از طرفی دیگر پرتقال هم به دلیل داشتن ویتامینC موجب افزایش اگزالات ادرار می شود و اکثر این پرخوری ها موجب افزایش فشارخون و چاقی می شود که این مسائل و بیماری ها برای بیماران کلیوی خوب نیست.

فوق تخصص بیماری های کلیه اضافه کرد:همچنین مصرف بیش از حد پرتقال موجب می شود که ویتامینC تبدیل به اگزالات شود که ادرار را اسیدی و سنگ های کلسیمی را نیز بیشتر می کند.

پروفسور برومند توصیه کرد: بیماران کلیوی در تعطیلات نوروز حین استراحت پیاده روی را افزایش دهند. زیرا موجب زندگی بهتر آنها می شود. ضمن این که در این روزها نیزباید مانند روزهای عادی داروهایشان را به موقع مصرف نمایند؛ به گونه ای که حتی مصرف یک وعده دارویی هم حذف نشود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
باسپاس از توجه وتوصیه جناب آقای دکتر برومند باز هم نشان دادند که به بیمارانشان چقدر اهمیت میدهند.پیروز باشید
حاجیکلایی
|
United States
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
این بزرگوار در همه احوال و در همه روزها به فکر بیمارانش است حتی روز اول عید.
تو کز مکارم اخلاق عالم دگری
وفای عهد تو از خاطرم بدر نرود
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
وقتی سخنی از شما خوانده یا شنیده شود حتما به اون وفاداریم و به گوش جان میسپاریم.نه تنها به خاطر درستی کلام که همیشه کلامتان کامل است، بلکه به خاطر ارادت و علاقه به شماست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: