کد خبر: ۱۰۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 20
شفا آنلاین>سلامت>با توجه به شیوع بیماری‌های متفاوتی که روز به روز در حال افزایش است افراد باید توجه‌ی زیادی به سلامت خود داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر هوشنگ صابر متخصص مغز واعصاب اظهار کرد: یکی از مشکلات مهمی که بیشتر در سنین بزرگسالی و میانسالی مشاهده می‌شود افتادن‌های مکرر است که فرد بدون هیچ اختیاری تعادل بدنی خود را از دست می دهد.

وی در خصوص دو فاکتور مهم که سبب زمین خوردن‌های ناگهانی در افراد می‌شوند، ادامه داد:‌ گاهی زمین خوردن‌ها به صورت اتفاقی و بی توجهی افراد اتفاق می‌افتد اما گاهی نشان از مشکلات نخاع، مشکلات مغز  یا مشکلات قلبی که سبب نرسیدن خون کافی به مغز است که منجر به زمین خوردن فرد می‌شود.

دکتر صابر در خصوص تشنج در افراد بیان کرد: تشنج یکی از علت‌های شایعی است که فرد تعادل و هوشیاری خود را از دست می‌دهد حتی ممکن است حرکاتی همچون گاز گرفتن زبان خود و خروج ادرار و مدفوع به صورت غیر کنترل شده مشاهده شود.

وی در خصوص خونریزی‌های مغزی اظهار کرد: مهمترین علائم خونریزی مغزی احساس تپش قلب در فرد و به دنبال آن تشدید درد سینه، افزایش ‏نارسایی قلب و در نهایت تنگی نفس در فرد است که این امر سبب زمین خوردن فرد به صورت ناخودآگاه می‌شوند. 

دکتر صابر افزود: عدم انقباض موثر دهلیزها باعث کاهش سرعت جریان خون داخل دهلیزها و در ‏نتیجه افزایش تشکیل لخته داخل قلب و سکته مغزی را به همراه دارد‌.

دکتر صابر در خصوص مواجه شدن فرد با فردی که تشنج کرده، خاطرنشان کرد:‌ این فرد باید در اولین قدم بیمار را حرکت ندهد و فقط راه دهانی بیمار را باز نگه دارد همچنین اگر فرد به دندان خود فشار می آورد  در میان دندان‌هایش چیزی را  بگذارند و بلافاصله با اوژانس تماس بگیرد‌.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: