کد خبر: ۱۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 19
فوق تخصص قرنیه در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص قرنیه گفت: با شروع فصل بهار و ایجاد آلرژی و خارش چشم؛ افرادی که بیشتر چشمان خود را می مالند در معرض ابتلا به بیماری قوز قرنیه قرار داند.
دکتر محمدرضا جعفری نسب در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: قوز قرنیه به طور معمول در دهه دوم زندگی و به ندرت در سنین نوجوانی شروع می شود؛ قرنیه که در حالت عادی شکل نیم کره دارد به دنبال بیماری قوز قرنیه در اثر نازک شدن حالت کله قندی پیدا می کند.

وی افزود: این امر در اوایل که خفیف است موجب تار شدن دید بیمار می شود اما با استفاده از عینک خوب می شود.

جراح و متخصص چشم بیان کرد: بیماران مبتلا به قوز قرنیه به مرور زمان به رغم استفاده از عینک دید کاملی ندارند و راضی هم نیستند. بعد از این مرحله استفاده از لنزهای تماسی از نوع سخت مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن اگر بیمار از لنز راضی نباشد یا برایش حساسیت ایجاد شود کارهای جراحی انجام می گیرد،حال اگر جراحی هم جواب نداد راه دیگر درمان پیوند قرنیه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: تاکنون علت خاصی برای بروز این بیماری مشخص نشده؛ اما امکان دارد ژنتیک در بروز آن موثر باشد.البته فاکتورهای محیطی مانند مالیدن چشم نیزخیلی موثر است.بنابراین افرادی که در فصل بهار دچار خارش چشم و ناچار به مالیدن آن می شوند بیشتر از حد معمول در معرض این بیماری قرار می گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: