کد خبر: ۱۰۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
شفا آنلاین>طب سنتی>سازمان ملی استاندارد ایران پیرو اظهارات اخیر رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران و دبیر کل جامعه گیاه درمانی ایران درباره استاندارد نبودن عرقیات و اسانس های گیاهی، توضیحاتی را در قالب جوابیه ارائه کرد.
به گزارش شفا آنلاین،رئیس انجمن گیاهان دارویی گفته بود که هنوز استاندارد اجباری برای عرقیات گیاهی تدوین نشده و این موضوع می تواند سبب بروز مشکلاتی برای مردم شود. محمدباقر رضایی نداشتن استاندارد را همچنین مانع بزرگی برای صادرات عرقیات و اسانس گیاهی اعلام کرد و گفت: لازمه ورود به بازارهای جهانی، داشتن گواهی استاندارد است.
دبیرکل جامعه گیاه درمانی ایران نیز با تاکید بر لزوم تدوین استاندارد عرقیات گیاهی در کشور، اظهار کرده بود: هنوز استاندارد اجباری برای عرقیات گیاهی تعریف نشده است. زهرا حیدری داویجانی افزود: با این شرایط نمی توان تولید کنندگان را به سمت و سوی مناسبی هدایت کرد و آنها را در این زمینه ملزم به موضوعاتی کرد. تا زمانی استانداردسازی به شکل صحیح تدوین نشود، کنترل چندانی بر نحوه تولید عرقیات گیاهی وجود نخواهد داشت.

سازمان ملی استاندارد ایران با ارسال جوابیه ای اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به وظائف خود تسبت به تدوین استانداردهای ملی با مشارکت همه ذینفعان اقدام می نماید. در این ارتباط سازمان بیش از 120 استاندارد ملی در خصوص ویژگی های فیزیکی، شیمیائی، میکروبی و روش های آزمون انواع اسانس ها تدوین نموده است که از این تعداد، استانداردهای گلاب به شماره 5759 و عرقیات گیاهی به شماره 10077 مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و این سازمان بر تولید و توزیع آنها نظارت دارد.
همچنین تدوین استانداردهای ملی سایر عرقیات گیاهی و اسانس ها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین سرچاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
چگونه بنده مجوز اسناندارد بگیرم
مجوز بهره برداری از جهاد کشاورزی و تاییده آزمایشگاه زیر نظر سازمان غذا و دارو رو دارم
حسین سرچاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
چگونه بنده مجوز اسناندارد بگیرم
مجوز بهره برداری از جهاد کشاورزی و تاییده آزمایشگاه زیر نظر سازمان غذا و دارو رو دارم
شماره های تماس
۰۹۱۵۸۰۸۹۹۶۹
۰۹۳۸۴۱۱۵۲۱۰
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: