کد خبر: ۱۰۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سالانه بیش از سه هزار نفر معادل روزانه حدود 10 نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند.

 به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد فاطمی روز سه شنبه در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از سوختگی در کشور نگران کننده است افزود: آمار مربوط به مرگ و میر ناشی از سوختگی در کشورهای توسعه یافته کاهش یافته و این مشکل بیشتر در کشورهای فقیر جهان وجود دارد.
وی اظهارداشت : سالانه 180هزار نفر در ایران بر اثر حوادث مختلف دچار سوختگی می شوند.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در سال 2004 تعداد 28هزارنفر براثر سوختگی در ایران بستری شده اند که بسیاری از آنان دچار معلولیت هستند.
وی با بیان اینکه در سال 1990 سوختگی دهمین عامل مرگ زودهنگام در کشور بود، گفت: جایگاه ایران در سال جاری با دو پله سقوط به رده هشتم رسیده است.
فاطمی، هزینه درمان هر درصد سوختگی فرد را حدود 50 میلیون ریال عنوان کرد.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه هیچ یک از بیماران سوختگی در ایران درمان استانداردی دریافت نمی کنند، افزود: به همین دلیل بیماران سوختگی در ایران یا معلول می شوند و یا فوت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی وزارت بهداشت باید تا پایان سال جاری تعداد دو هزار و 400 تخت سوختگی در بیمارستان ها داشته باشیم گفت: در حال حاضر در کشور تنها یک هزار تخت سوختگی وجود دارد که هیچ یک از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
فاطمی با تاکید بر اینکه پیشگیری در سوختگی موجب رفع این معضل می شود گفت: سالانه یک هزار و 300نفر از افراد بستری به دلیل سوختگی در بیمارستان های کشور، دچار معلولیت می شوند.

* عامل 95 درصد سوختگی کودکان کشور، بی دقتی والدین است
رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه عامل 95 درصد سوختگی کودکان کشور را بی دقتی والدین عنوان کرد.
فاطمی افزود: عایق نبودن سیم های برق در ساختمان ها و استاندارد نبودن بسیاری از لوازم خانگی از جمله عوامل اصلی در بروز حادثه و سوختگی افراد هستند.
وی تصریح کرد: دراین زمینه با انجام کار فرهنگی و ارائه آموزش های پیشگیرانه به خانواده ها می توان بخش زیادی از این مشکل را حل کرد.

*افزایش نشاط اجتماعی با برگزاری نظام مند آیین چهارشنبه سوری
فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: آیین سنتی چهارشنبه آخر سال باید به نحوی برگزار شود که موجب افزایش شور و نشاط افراد و جامعه شود.
وی افزود: دراین راستا، شهرداری می تواند با برنامه ریزی مناسب زمینه برای برگزاری آیین سنتی و مطلوب چهارشنبه آخرسال را با حضور و همراهی خوب خانواده ها فراهم کند.
غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز درادامه این جلسه گفت: حضور منطقی جوانان در آیین های ویژه چهارشنبه آخر سال می تواند عاملی برای تخلیه هیجان های جوانی باشد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: