کد خبر: ۱۰۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>انستیتوی ملی بهداشت کلمبیا گزارش کرد که بیش از ۴۷۷۰۰ مورد عفونت با ویروس زیکا ازجمله هزاران مورد عفونت در زنان باردار رخ داده است.
به گزارش شفا آنلاین،شمار کلی ۸۸۹۰ زن باردار در کلمبیا مبتلا به ویروس زیکا شناسایی شده‌اند که تصور می‌رود با میکروسفالی نوزادان، یک عارضه وخیم که باعث می‌شود جمجمه و مغز رشد نکنند، ارتباط داشته باشد.

       از مجموع ۴۷۷۷۱ مورد عفونت زیکا که تاکنون در کلمبیا گزارش شده، ۵۰۶۵ مورد فقط در هفته گذشته ثبت شده‌اند. میان این موارد عفونت در هفته گذشته، ۱۲۳۷ مورد در زنان باردار رخ داده است.

       گرچه عفونت ویروس زیکا در اغلب موارد بی‌علامت است یا با علائم خفیف شامل تب خفیف، سردرد و درد مفصل همراه است، گسترش سریع این ویروس در آمریکای لاتین به علت همراهی آن با چند عارضه وخیم‌تر نگرانی ایجاد کرده است. ویروس زیکا به‌جز میکروسفالی نوزادان با نشانگان گی‌یان-باری- یک اختلال نورولوژیک که ممکن است به فلج بینجامد، ارتباط داده شده است.

       ویروس زیکا در ۲۸۲ شهر کلمبیا افراد را آلوده کرده است و ۶۷ درصد مبتلایان زن هستند. گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال که با ۱۴ درصد موارد گروهی هستند که بیش از همه به این ویروس آلوده شده‌اند.

       کلمبیا پس از برزیل بیشترین شمار موارد عفونت زیکا را در آمریکای لاتین گزارش داده است. شمار موارد عفونت زیکا در برزیل که برای نخستین بار در این منطقه شیوع زیکا گزارش شد اکنون به 1/5 میلیون نفر رسیده است.

       مقامات کلمبیا پیش‌بینی می‌کنند که بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر در سال جاری میلادی در این کشور به ویروس زیکا مبتلا خواهند شد.RelaxNews
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: