کد خبر: ۱۰۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه همه بالگردهایی که خریداری می شوند مجوز پرواز دارند، گفت: سن بالگردها خیلی از اهمیت برخوردار نیست زیرا آنها به موقع اورهال و به روز رسانی می شوند.

 به گزارش شفا آنلاین، امیرمحسن ضیایی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر گفت: ایمنی بالگردها هنگام خریداری طبق نظر متخصصان ایمنی تایید می شود و با این تایید آنها مجاز به پرواز هستند.
وی ادامه داد: همه بالگردها چک های ایمنی 100، 300 و 500 ساعته دارند و بر اساس این مقدار برای پرواز کنترل می شوند، اگر کوچکترین شکی در ایمنی پرواز داشته باشند، پرواز انجام نخواهد شد.
ضیایی با تاکید بر اینکه بالگردهای هوایی هلال احمر جزو نوترین بالگردهای موجود در کشور هستند، افزود: عمده این بالگردها دارای مدل ساخت سال 2007 تا 2009 هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر تعداد بالگردهای هوایی موجود هلال احمر را 16 فروند اعلام کرد و گفت: با یک فروندی که امروز به ناوگان اضافه شد و دو فروندی که قرار است تا نیمه اول سال 95 به ناوگان هوایی هلال احمر اضافه شود، این تعداد به 19 فروند خواهد رسید.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه وزارت بهداشت نیز طرح آمبولانس هوایی را در ایام نوروز به اجرا خواهد گذاشت و آیا طرح این وزارتخانه با طرح هوایی هلال احمر بطور مشترک اجرا خواهد شد یا نه افزود: بالگردهای امداد و نجات با بالگردهای اورژانس متفاوت است، بطوریکه هم طراحی و ظرفیت و هم نوع فعالیت آنها متفاوت است، بنابراین بطور مشترک طرحی را اجرا نخواهند کرد، همچنین وظیفه بالگردهای هلال احمر جابجایی تجهیزات، نفر و ابزار آلات در زمان بحران است و البته هر جا نیاز باشد به اورژانس نیز کمک خواهد کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا هلال احمر که یک نهاد دولتی است از دولت طلب بودجه می کند و بودجه خود را تامین نمی کند، گفت: از آنجا که هلال احمر به عنوان بازوی حمایتی دولت در هر کشوری به شمار می آید و ماموریت کمک رسانی به مردم را دارد، بنابراین طبق قانونی که در ایران نگاشته شده، علاوه بر کمک به مردم، وظیفه آموزش نیز بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده و دولت و مجلس هزینه این ماموریت را باید پرداخت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: