کد خبر: ۱۰۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 06
شفا آنلاین>سلامت>محققان MIT توانسته‌اند بانداژی را با یک مغز هوشمند ابداع کنند که این ظرفیت را دارد که عفونت را تشخیص داده و به‌طور اتوماتیک داروها را از طریق یک ماده نوین قابل‌انعطاف آزاد کند. این ماده به‌طور همزمان وسایل ریزی را حمل کرده و زخم را می‌پوشاند.
به گزارش شفا آنلاین،  اجزای الکترونیکی که درون یک غلاف از هیدروژل قرار داده شده، باعث ایجاد پوشش هوشمند زخم با سنسور دما و مخازن دارویی شده تا ترکیبی برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی با دقت بالا فراهم آورد.

       این بانداژ هوشمند که ماده‌ای نرم و چسبنده و ژل‌مانند دارد، به‌طور اختصاصی طراحی شده تا با سطوحی مانند طلا، تیتانیوم، آلومینیوم، سیلیکون، شیشه و سرامیک رابطه برقرار کند. همچنین این ظرفیت را دارد تا سنسورهای دما، نور LED، سیم‌های رسانا، تراشه‌های نیمه‌هادی و دیگر ابزار ریز الکترونیکی را با هم ترکیب کند.

       سنسورها و قابلیت انعطاف آن خصوصیات منحصر به فرد این بانداژ هوشمند است. زمانی که این بانداژ روی آرنج یا زانو قرار داده می‌شود، با حرکت بدن کشیده می‌شود و یکپارچگی عملکرد ابزار الکترونیکی تعبیه شده را حفظ می‌کند. هرگونه وضعیت غیرطبیعی مثلا در دما باعث می‌شود تا وسیله مذکور داروها را آزاد کرده و آنها را به محل خاص خود برساند. درواقع، با یک بانداژ هوشمند روبرو هستیم که می‌تواند حس کند و داروهای مناسب را تحویل دهد. محققان در تلاش هستند تا تعاملات طولانی‌مدت و با اثربخشی بالا میان بدن و ابزار الکترونیکی برقرار کنند.

       با تحقیقات بیشتر، محققان پیش‌بینی می‌کند که هیدروژل‌ها به عنوان وسیله‌‌ای کامل برای ارایه ابزار الکترونیکی درون بدن عمل خواهند کرد. تیم تحقیقاتی مذکور در حال حاضر در تلاش است تا از ظرفیت بالقوه آن به عنوان حاملی برای سنسورهای گلوکز و پروب‌های عصبی استفاده کند. آنها می‌توانند سنسورهای گلوکز را ارتقا دهند تا دیگر نیاز به تعویض‌های مکرر آنها نباشد. سیستم سنسور هیدروژل ابداعی این امید را می‌دهد تا در دوره‌های طولانی‌تری موثر باشد.

       محققان در پایان نتیجه‌گیری می‌کنند که مغز یک کاسه ژله است. محققان در تلاشند تا مواد نرم مختلفی را امتحان کنند تا به دستگاه‌های عصبی با زیست‌سازگاری طولانی‌مدت برسند. استفاده از هیدروژل به عنوان یک ماده ایده‌آل برای دستگاه‌های عصبی بسیار امیدوارکننده است، زیرا می‌تواند خصوصیات مکانیکی و فیزیولوژیکی مشابه مغز ایجاد کند.سپید
MIT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: