کد خبر: ۹۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
شفا آنلاین>جامعه پزشکی> وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: تداخل علوم با هم می تواند بسیاری از مشکلات بشری در زمینه هایی مانند بیماری ها برطرف کند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد فرهادی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته آگاهی از مغز در سالن همایش های رازی افزود: علوم رفتاری، شناختی و حرکتی از دیگر موضوعاتی است که می توان با تداخل علوم به نتایج مطلوب دست یافت.

وی اظهار کرد: در دانشگاه های مختلف پزشکی کارهایی در این زمینه انجام شده است که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آن بتوانیم خدمات مناسبی در اختیار افراد مورد نیاز قرار دهیم.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش به تعداد افراد ناشنوا و کم شنوا در جهان اشاره کرد و گفت: حدود 400 میلیون نفر در دنیا کم شنوا یا ناشنوا هستند.
فرهادی با اشاره به اینکه تعداد افراد ناشنوا در دنیا رو به افزایش است، گفت: حدود نیمی از افراد کم شنوا یا ناشنوا را می توان با اقدامات لازم و به موقع درمان کرد.
وی کاشت حلزون شنوایی را یکی از راهکارهای مناسب برای این معضل دانست و گفت: 12 تا 24 ماهگی بهترین زمان برای این کار است تا فرد بتواند یادگیری را فرا گرفته و زندگی تقریبا طبیعی را بگذراند.
وزیر علوم گفت: در کشور ما از حدود 25 سال پیش در این زمینه فعالیت شده و از کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.
هفته «آگاهی از مغز» برای نخستین بار در کشور اروز هشتم اسفند در تهران و هفت شهر دیگر کشور آغاز شد.
برنامه های هفته «آگاهی از مغز» با همکاری سازمان های مختلف از جمله آموزش و پرورش ، شهرداری تهران ، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و انجمن های علمی و پژوهشی در تهران و هفت مرکز استان دیگر اجرا شد و مهم ترین برنامه این هفته ، برگزاری همایش بزرگ علمی ، اجتماعی و آموزشی است که برای نخستین بار در 13 اسفندماه امسال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: