کد خبر: ۹۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
شفا آنلاین>بیمه و بانک>در حالی که براساس گزارش مستند اخبار بانک این موسسه به سپرده کوتاه مدت طرح ارکیده سود بالای 17 و حتی 19 درصد پرداخت می کند، امروز این موسسه اعتباری، در اطلاعیه ای معمولی و بدون اشاره به طرح ارکیده کوثر، خود را ملزم به رعایت ابلاغیه بانک مرکزی بویژه نرخ سود دانست.
به گزارش شفا آنلاین،در دو روز گذشته اخبار بانک خبری مبنی بر پرداخت سود بالای 17 و 19 درصد به سپرده کوتاه مدت از سوی موسسه کوثر منتشر کرده بود.در این گزارش شعبه مربوطه و کارمند روابط عمومی این موسسه در مشهد دو پاسخ متناقض به سوال خبرنگار ما دادند.

شعبه نرخ سود 19.5 درصد و روابط عمومی نرخ سود 17.5 درصد را تائید کرد! حال اینکه هر دوی این نرخ سود ها، بالاتر از نرخ 10 درصد مورد قبول بانک ها و ابلاغیه بانک مرکزی است!

پس از انتشار این گزارش روابط عمومی این موسسه در مشهد و تهران اطلاعیه ای در این باره منتشر کردند که خواندن آن خالی از لطف نیست چراکه باز هم روابط عمومی مشهد پاسخی کاملا متفاوت تر از روابط عمومی تهران داده است.

اطلاعیه معمولی و روتین روابط عمومی موسسه کوثر در تهران:

روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر بدون اشاره به اینکه آیا طرح ارکیده این موسسه هنوز سود بالا می دهد یا خیر؟ و آیا این موسسه طرح مذکور را متوقف کرده یا خیر؟ دراطلاعیه ای با تاکید بر این نکته که این موسسه از ابتدای تاسیس همواره قانونمند بوده وتمامی مجوزات خود را باطی مسیر قانونی اخذ نموده اعلام داشت : یقینا رشد وارتقای موسسه هرچند با حرکتی پرشتاب صورت پذیرفته ودرمدت ۴سال به خیلی از اهداف خود رسیده اما هیچگاه ازمدار قانون فراتر نرفته است .

موسسه اعتباری کوثر همانند سایر بانکها و موسسات مجاز در زمینه کاهش نرخ سود از نظر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تبعیت می کند .

بر اساس این اطلاعیه ؛ موسسه اعتباری کوثر تبعیت از سیاست‌های بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است و همواره تاکید می کند که هماهنگی با بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وظیفه همه دست‌اندرکاران نظام بانکی کشور است .

پاسخ کمی شفاف تر روابط عمومی این موسسه در مشهد:

مدیر بازاریابی و روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در خراسان رضوی درباره خبر روز گذشته اخبار بانک توضیحاتی ارائه کرد.

ساوری مدیر روابط عمومی و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر در استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: سپرده ارکیده قابل واریز نیست.

وی تصریح کرد: پیش از این سپرده ارکیده با ماهیت ۹ ماهه با نرخ ۱۹ و نیم درصد افتتاح می شد و پس از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده ها دیگر این نوع سپرده با نرخ ۱۹ و نیم درصد افتتاح نشده است.

ساوری ادامه داد: این سپرده از ابتدای اسفند ماه با نرخ ۱۷ و نیم درصد افتتاح می شود و سپرده های افتتاح شده پیش از اسفند ماه، تا پایان قرارداد با همان نرخ ۱۹ و نیم درصد پرداخت سود خواهد داشت.

مدیر بازاریابی و روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در مشهد بیان داشت: البته اگر مشتری بخواهد سپرده خود را پیش از ۹ ماه برداشت نماید، کسر سود شامل سپرده وی خواهد شد.

وی گفت: سپرده های ارکیده قابل واریز نیستند و مشتری نمی تواند همانند سپرده های کوتاه مدت در این حساب واریز و برداشت نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: