کد خبر: ۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>تحقیقات حاکی از آن است داروهای پیشگیری‌کننده از بیماری ایدز نمی‌توان چندان قابل اعتماد باشد.
به گزارش شفا آنلاین،برخی افراد پیشگیری‌هایی انجام می‌دهند و داروها و درمان‌هایی انجام می‌دهند که امکان ابتلا به برخی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. بیماری ایدز نیز از جمله بیماری‌هایی است که برای پیشگیری از ابتلا به آن افراد روش‌های درمانی خاصی را انجام می‌دهند.

در بسیاری موارد این اقدامات و داروها نوعی درمان زودهنگام برای افراد مبتلا به میروس HIV در نظر گرفته می‌شود و دست کم احتمال انتقال این ویروس میان زوج‌ها کاهش می‌دهد. مصرف دوز مشخصی از داروها همچون داروهایی تحت نام تجاری ترووادا در بازه‌ زمانی خاصی  می‌تواند موثر باشد. اما گزارش شده است مردی به مدت دو سال از این اقدامات درمانی استفاده می‌کرده به ویروس HIV مبتلا شده است.

این مرد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز از دو داروی تنوفوویر و آمتریسیتابین تحت علامت تجاری ترووادا به طور روزانه استفاده کرد و آزمایش HIV این فرد مثبت شد. معمولا این داروها را افرادی که به شدت در خطر ابتلا به بیماری ایدز هستند استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌آید که نمی‌توان برای پیشگیری از بیماری ایدز به آن‌ها اکتفا کرد و تاکنون مواردی گزارش شده است که تاثیر قطعی این داروها را زیر سوال می برد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: