کد خبر: ۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفا آنلاین>سلامت>دانش آموزان دوره متوسطه سراسر کشور در «هفته آگاهی از مغز» - 8 تا 14 اسفند ماه جاری - با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،از ستاد خبری «هفته آگاهی از مغز»، نادر علیرضالو عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به همکاری های شکل گرفته بین ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت آموزش و پرورش درآینده ای نزدیک با تدوین برنامه راهبردی علوم شناختی، شاهد رشد و شکوفایی علوم شناختی در مدارس خواهیم بود.
وی، برگزاری آزمون ها و همایش های دانش مغزی، برگزاری کارگاه های آموزشی، نصب روزنامه های دیواری هفته آگاهی از مغز در مدارس، اعزام سفیران مغز و شناخت به مدارس را از برنامه های گسترش علوم شناختی در مدارس برشمرد.
عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران گفت: ترویج دانش علوم شناختی و نحوه استفاده همه افراد جامعه از قوای ذهنی و عملکرد شناختی با محوریت دانش آموزان متوسطه از برنامه های اصلی هفته آگاهی از مغز است.
علیرضالو با بیان اینکه آموزش و پرورش و مدارس کشور، نقطه تلاقی ترویج علوم شناختی و آگاهی از مغز به مدیران، دبیران، والدین و دانش آموزان است، افزود: براساس مطالعات آینده پژوهی، طی چند سال آینده علوم در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی ، فناوری اطلاعاتIT و علوم شناختی ادغام می شوند که این امر منجر به گسترش چشمگیر سطح ادراک و توانایی انسان برای برقراری ارتباط، بهبود سلامتی وی، تقویت امنیت ملی و اتحاد علم و آموزش خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه علوم شناختی و فناوری های همگرا، اثرات مهمی بر پیشرفت و توسعه آینده بشریت خواهند داشت بنابراین آشنا ساختن دانش آموزان مقاطع متوسطه برای استفاده بهینه از عملکردهای شناختی مغز از یک سو و همچنین علاقه مند کردن آنان برای ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی در علوم مختلف شناختی و مغز از اهمیت بسزایی برخوردار است.ایرنا
برچسب ها: ستاد ، کمیته ، علوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: