کد خبر: ۹۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 28
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>عمل جراحی تعویض دریچه آئورت بدون بخیه برای نخستین بار در شمالغرب کشور با حضور پرفسور 'بروت گرشاک' توسط دکتر پرویزی و تیم اتاق عمل بیمارستان شهید مدنی تبریز انجام شد.
به گزارش شفا آنلاین، جراح این عمل روز یکشنبه پس از انجام موفقیت آمیز جراحی اظهارکرد: این عمل جراحی از سال 2007 میلادی در برخی کشورها شروع شده و شانزدهمین عمل کشور در تبریز انجام گرفت.
دکتر رضایت پرویزی گفت: در این عمل جراحی برای تعبیه دریچه هیچ گونه بخیه ای استفاده نمی شود و مدت زمان این عمل نسبت به عمل جراحی با استفاده از بخیه کمتر است.
وی افزود: مهم ترین فایده عمل فوق این است که کلیه، ریه، قلب و مغز بیمار به دلیل مدت زمان کم جراحی دچار آسیب نمی شود.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: این نوع جراحی برای بیماران با سن بالا و کسانی که مشکلات ریوی و کلیوی داشته و یا دومین عمل جراحی قلب آنهاست توصیه می شود.
وی با بیان اینکه این عمل جراحی با حضور پرفسور 'بروت گرشاک' انجام شد اضافه کرد: این جراح قلب دانشگاه اسلوونی به عنوان آموزش دهنده شرکت تولید کننده دریچه آئورت در این عمل ما را یاری می کرد.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: تمام تمهیدات لازم برای انجام اعمال جراجی با استفاده از فناوری های روز در این بیمارستان فراهم شده است.
دکتر ناصر صفایی افزود: این بیمارستان به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران قلبی و عروقی در شمالغرب کشور نقش بسزایی در جهت تربیت و آموزش فوق تخصصی جراحی و داخلی قلب دارد و به عنوان یکی از قطب های مهم آموزشی، تحقیقاتی و درمانی کشور مطرح است.
وی اظهارکرد: این مرکز با 254 تخت فعال، شش اتاق عمل، چهار دستگاه آنژیوگرافی، بخش های ویژه داخلی، جراحی و بخش های پاراکلینیکی علاوه بر استان های همجوار به کشورهای همسایه نیز ارایه خدمات می کند.
این عمل جراحی بیش از این در تهران، اصفهان و قم انجام شده و شانزدهمین عمل کشور در تبریز صورت گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: