کد خبر: ۹۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران، کار معاینه و درمان جانبازان شیمیایی توسط پروفسور اشتانسل و پروفسور هاپکینسون، متخصصان بین المللی ریه در بیمارستان ساسان در حال انجام است.

به گزارش شفا آنلاین، در راستای اجرای سیاست های بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس استراتژی هدف گذاری شده در درمان جامعه شاهد و ایثارگر، پروفسور اشتانسل از کشور آلمان و پروفسور نیکلاس شون هاپکینسون، متخصصین ریه برای معاینه جانبازان شیمیایی در بیمارستان ساسان حاضر شده اند.
کار معاینه جانبازان ریوی از روز شنبه اول اسفندماه آغاز شده است و تاکنون بیش از 65 جانباز مورد معاینه قرار گرفته اند و این روند تا روز چهارشنبه چهارم اسفندماه با محوریت بیماری های تنگی تراشه و مشکلات راه های هوایی ادامه خواهد داشت.
در روند این معاینات، جانبازان توسط پروفسور اشتانسل، پروفسور هاپکینسون و تیم متخصصان داخلی معاینه می شوند و داروهای لازم برای آنها تجویز می شود و در صورت نیاز برای بستری شدن این جانبازان تصمیم گیری خواهد شد.
براساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) هستند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
همچنین بیش از دو هزار نفر از جانبازان کشور قطع نخاعی هستند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: