کد خبر: ۹۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>وقتی پای هکر‌ها به صنعت بهداشت و درمان باز می‌شود می‌توانند با قفل کردن سیستم‌ها و اطلاعات به‌راحتی از مراکز بهداشتی و درمانی باجگیری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از  مرکز پزشکی پروتستان هالیوود در فوریه سال  2016 در پی حمله سایبری که به اطلاعات رایانه‌های آن شد 17000 دلار به هکرها پرداخت کرد.

 هکرها در یک طرح تقلب دیجیتال، سیستم رایانه را از طریق رمزگذاری تمام فایل‌ها قفل کردند و از آن اطلاعات به عنوان گروگان استفاده کردند و باج‌گیری کردند تا پس از دریافت مبلغی کلید رمزگشایی را برای باز کردن فایل‌ها در اختیار آن مرکز بگذارند.

تقریبا ده روز بعد از پرداخت باج سیستم پزشکی الکترونیکی آن‌ها دوباره راه‌اندازی شد و این مرکز بعد از بررسی و آزمایش آن دوباره آن را به صورت آنلاین راه‌اندازی کردند.

مراکز مراقبت از بیماران تا به حال در معرض این گونه حمله و خطرها نبوده است. علاوه بر این، تا به حال شواهدی پیدا نشده است که اطلاعات هر گونه بیمار و کارمند این مرکز را مشکوک اعلام کند یا دسترسی آن‌ها غیرمجاز بداند.

در حال حاضر اف‌بی‌آی در حال بررسی پرونده است و این مرکز پزشکی با متخصصان امنیتی همکاری‌های خود را ادامه می‌دهند تا هرچه زودتر ردپایی از این حمله سایبری و هکرها پیدا کنند. این مرکز پزشکی دارای 434 تخت با بیش از 500 کارمند است.

از آوریل 2014 تا جوئن 2015، بخش شکایت‌های اف‌بی‌آی 992 پرونده شکایت باج‌گیری داشته است که قربانیان آن مبالغ زیادی را در باجگیری از دست داده‌اند. به گزارش این سازمان، طرح‌های تقلب و حمله‌های سایبری افراد و خدمات را هدف قرا می‌دهند و از طریق قفل سیستم‌های آن‌ها درخواست باج می‌کنند.

به علت افزایش حمله‌های سایبری و باجگیری‌ها، سازمان اف‌بی‌آی اقدامات زیر را برای جلوگیری از این مشکلات توصیه می‌کند:

همیشه از نرم‌آفزارهای ضدویروس  استفاده کنید و به طور منظم آن را به‌روزرسانی کنید.

پیام‌ها و دسترسی افراد ناشناخته را مسدود کنید.

ایمیل‌ها، پیام‌ها یا ضمایمی که نمی‌شناسید را باز نکنید و بر روی آن‌ها کلیک نکنید.

از رجوع به سایت‌های مشکوک از سیستم‌های خود خودداری کنید.

از اطلاعات مورد نیاز خود همواره نسخه‌ای اضافه تهیه کنید و آن اطلاعات را از سیستم خود پاک کنید تا باجگیران و هکران دسترسی محدود به اطلاعات شما داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: