کد خبر: ۹۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه به تامین امکانات بهداشتی و رفاهی برای مردم را یک ضرورت دانست و گفت:همه باید در این راستا وارد عمل شوند.

 به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین بیمارستان شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با گرامیداشت بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود:بهمن، ماه نابودی رژیم طاغوت است و بیانگر قدرت ملت ایران است لذا همه باید حواسمان باشد که به رفاه مردم توجه کنیم.
وی با بیان اینکه رفتار همه ما مدیران و دولتمردان زیر ذره بین قرار دارد اظهار کرد:باید به نیاز بیماران توجه شود و انتظارات آنها را تامین کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی را حاصل تلاش همه مجموعه ها دانست و گفت:راه اندازی بیمارستان شهرستان گتوند در شمال خوزستان جای خوشحالی دارد و بیانگر این واقعیت است که خدمات درمانی تا گتوند نیز آمده است.
وی به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرهای شوشتر و گتوند نیز اشاره کرد و افزود:این مشکلات حتما پبگیری و منعکس خواهد شد و باید شاهد تغییر و تحولاتی در این شهرستان ها بود.
هاشمی افزود:دولت در مسائل اقتصادی به شدت گرفتار است و باید تا حدی صبوری کرد.
وی افزود:مدیران استان خوزستان و دانشگاههای علوم پزشکی اهواز و دزفول قصد خدمت دارند و با تلاش این دو دانشگاه سایر نیازها و خواسته های بهداشتی و درمانی استان خوزستان نیز بتدریج برآورده خواهد شد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین یکدستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهرستان شوشتر و آمبولانس نیز قول پیگیری داد و گفت:مساله اصلی بیمارستان شوشتر است که حل مشکل آن به حل شدن بخش زیادی از مشکلات درمانی این شهرستان کمک می کند.
وی در خاتمه از گتوند به عنوان زادگاه قیصر امین پور شاعر نامی ایران نام برد و گفت:گتوند به واسطه ظرفیت ها و استعدادهای بی شمار در کشور معروف است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در سخنانی گفت:شهرستان گتوند تاکنون هیچ تخت بستری نداشته و بیمارستان کارون نیز چند سال به عنوان یک مرکز اورژانس خدمات دهی کرده است که با توجه به واقع شدن در مسیر جاده دزفول - شوشتر از محورهای حادثه خیز لذا ساخت بیمارستان در این شهرستان بسیار ضروری بود که محقق شد.
یوسف پریدار همچنین به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت و شتاب گرفتن خدمات درمانی در دولت یازدهم این بیمارستان شتاب گرفته و با مدرن ترین سازه درمانی شکل گرفت.
وی تجهیز بیمارستان کارون گتوند به بخش دیالیز با ظرفیت هشت تخت را از مزایای دیگر این بیمارستان برشمرد و گفت:پزشکان متخصص مورد نیاز این بیمارستان نیز به بیماران خدمت رسانی می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول احداث این بیمارستان را گامی برای کیفی تر شدن خدمات رسانی به شهرستان 74 هزار نفری گتوند دانست و خواستار مساعدت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای افزودن چند بخش جدید به بیمارستان کارون گتوند شد.
امام جمعه گتوند نیز در این آیین در سخنانی بر تامین زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در این شهرستان تاکید کرد و گفت:شهرستان گتوند در زمینه بهداشت و درمان همچنان نیازمند توجه است.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی افزود:بیماران سرطانی در گتوند به دلیل کمبود امکانات درمانی دچار مشکل شده و آسیب دیده اند.
وی خواستار ایجاد دانشکده پرستاری یا دانشکده ای مرتبط با درمان در گتوند شد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت:بعد از توافق هسته ای بزرگترین کار دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان و خدمات رسانی در این حوزه بوده است که حتی منتقدان دولت نیز هم به ارزش آن اذعان داشته اند.
حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی ارتقای مراکز درمانی روستایی به شهری است و شبانه روزی کردن این مراکز را از مطالبات مردم شهرستان گتوند برشمرد و گفت:تامین آمبولانس برای اورژانس بیمارستان از دیگر مشکلاتی است که انتظار می رود به آنها توجه شود.
وی گفت:در شهرستان شوشتر در زمینه تامین نیازهای درمانی در مناطق حاشیه ایی کارهایی صورت گرفته اما این مناطق همچنان نیازمند توجه بیشتر هستند.
فرماندار گتوند نیز در سخنانی از زحمات مسئولان حوزه بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت:با افتتاح بیمارستان گتوند یکی از مطالبات جدی مردمی این شهرستان تحقق یافت.
سید مجید صالحی افزود:دولت تدبیر و امید در کنار همه موفقیت های چشمگیر داخلی و خارجی در بحث ارتقا بهداشت و سلامت جامعه نیز کارهای کم نظیری انجام داده که قابل کتمان نیست.
نخستین بیمارستان شهرستان گتوند روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت درشمال استان خوزستان واقع شده و دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45روستا می باشد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای سفری دو روزه صبح پنجشنبه وارد خوزستان شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: