کد خبر: ۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه مکمل های ورزشی در فروشگاه های با عنوان «سلامت» ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

به گزارش شفا آنلاین، امیرحسین جمشیدی تاکید کرد: مکمل های ورزشی فقط از طریق داروخانه ها باید به فروش برسد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو بر اماکنی که مبادرت به عرضه فرآورده های سلامت می کنند، بازرسی های مستمر دارد.
جمشیدی ادامه داد: این بازرسی ها شامل عطاری ها نیز می شود و عطاری های دارای مجوز از صنف مربوطه، بازرسی می شوند اما متاسفانه بسیاری از عطاری ها مجوز صنف مربوطه را ندارند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه مکمل های ورزشی در فروشگاه های با عنوان فروشگاه های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می شود.
جمشیدی افزود: بصورت هفتگی موارد زیادی از پرونده متخلفان را به تعزیرات و دادسرا ارسال می کنیم تا رسیدگی قانونی انجام شده و بطور قاطعانه با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: با عرضه فرآورده هایی که دست ساز و بی نام و نشان هستند، برخورد می کنیم. متاسفانه نمی دانیم این فرآورده ها از چه چیزی ساخته شده اند و فروشنده هم به هیچوجه اطلاعاتی از اینگونه فرآورده ها ندارد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: همچنین با فرآورده هایی که مجوز وزارت بهداشت را دارند اما محل عرضه این فرآورده ها عطاری نیست و باید از طریق داروخانه ها عرضه شوند، نیز برخورد می شود.
جمشیدی افزود: دسته ای از فرآورده ها نیز وجود دارند که بصورت زیر پله ای یا از کشورهای دیگر بصورت غیر قانونی وارد شده اند که به هیچوجه این محصولات مورد تائید نیست.
وی گفت: مردم باید در استفاده و تهیه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، توجه ویژه ای داشته باشند و باید بدانند اگر فرآورده ای مجوز داشته باشد مطمئنا از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و بصورت پنهانی به فروش نمی رسد.
برچسب ها: مکمل ، داروخانه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: