کد خبر: ۹۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 15
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>یک شرکت دارویی فرانسوی که روی ساخت نانوداروی ضدسرطان پروستات فعالیت می کند، مجوز انجام آزمون بالینی نانوداروی NBTXR3 را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد.
به گزارش شفا آنلاین، این شرکت قصد دارد از این فناوری برای درمان بیمارانی که در مراحل میانی یا پیشرفته سرطان هستند، استفاده کند.
این نانوداروی جدید به گونه ای طراحی شده که قادر است تومور سرطانی را از بین برده و بیماری را کنترل کند.
پروستات دومین سرطان رایج در میان مردان در آمریکا است به گونه ای که از هر هفت نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.
کنترل منطقه ای این بیماری کلید درمان سرطان پروستات به شمار می رود و مانع از گسترش آن می شود؛ در این میان دوز تزریق دارو نقش مهمی در بهبود بیماری دارد به طوری که افزایش دوز دارو می تواند به شکل قابل ملاحظه ای تومور را از بین ببرد.
NBTXR3 یک رادیوداروی نانومقیاس است که به سلول های سرطانی متصل می شود، با این روش جدید می توان دارو را با دوز بالا به صورت اختصاصی وارد سلول سرطانی کرد.
آزمون بالینی روی این دارو در حال حاضر در اروپا و آسیا در حال انجام است. در این آزمون بالینی چند فاکتور بسیار مهم بیماران مورد بررسی قرار می گیرد؛ فاکتورهایی که پیشرفته بودن یا میانه بودن سرطان و وضعیت تومور را در بیماران مشخص می کند.
در فاز اول آزمون بالینی این دارو، باید دپارتمان سرطان شناسی از سه مرکز سرطان شناسی آمریکا روی این آزمون نظارت داشته باشند.
شرکت تولیدکننده این دارو با دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا می تواند مقدمات اجرای فازهای دو و سه را نیز آماده کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: