کد خبر: ۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>بیمه و بانک>برای نخستین بار در ایران، کارت اعتباری عرضه می شود.

به گزارش شفا آنلاین،کارت های موسوم به عابربانک که اغلب مردم از آن استفاده می کنند، در اصل کارت بدهکاری هستند و به وسیله آنها افراد فقط می توانند از موجودی حساب بانکی شان برداشت کنند. استفاده از کارت هاب بانکی، چه بصورت برداشت نقدی از خودپردازها و چه جابجایی وجه یا پرداخت الکترونیکی برای قبوض یا خریدها، محدودیت هایی نیز دارد، اما با کارت اعتباری، افراد می توانند بدون داشتن پول در حسابشان، خرید کنند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کارت های اعتباری گفت: کاراکارت با همت دستگاه های مختلفی مانند وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان های بازنشستگی نظیر تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شد.

او افزود: در آینده نزدیک سایر صندوق ها نیز به این ائتلاف خواهند پیوست تا بازنشستگان بتوانند چهار برابرمستمری دریافتی خود کارت خرید دریافت کنند.

دکتر ربیعی گفت: بازنشستگان به مرور می توانند چهار برابر کارت خرید کنند و حتی پس از پرداخت قسط می توانند دوباره کارت خود را شارژ کنند. 

 

وزیرتعاون افزود: این کارت دائمی خرید این افراد خواهد بود و ارائه کارا کارت را با 2 میلیون و 500 هزار نفرآغاز کردیم و خوشبختانه در استان ها به ویژه استان های پرجمعیت این روند قابل توجه و رو به رشد است.
 

دکتر ربیعی گفت: پس از توزیع کارا کارت ها تولید کنندگان با ما تماس گرفتند و مایل بودند با این کارت تخفیفاتی به خریداران بدهند که این تخفیفات نیز در فروشگاه ها اعلام می شود و روند آن به این شکل است که اگر از این کالاها خرید شود شامل تخفیف خواهد شد.
 

وزیر تعاون این امر را موجب رقابت سالمی میان تولید کننده و مصرف کننده دانست و گفت : این تجربه خوبی است که اگر در مراحل بعدی برای مستمری بگیران چه در صندوق بازنشستگی و چه در سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق ها کار رو به جلو برود سایر اقشار اجتماعی را نیز در بر خواهد گرفت.  
 

دکتر ربیعی بازپرداخت کاراکارت را دوازده ماهه و دو ماه بدون سود اعلام و اضافه کرد: اگرزمان بازپرداخت دوازده ماهه باشد فعلا حداکثر  12درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت اما ما فکر می کنیم با تمایلی که تولید کنندگان داشتند این 12 درصد نیزکاملا کاهش پیدا کند یعنی ممکن است در برخی از کالاهایی که تولید کنندگان معرفی می کنند در آن کالا سود در سطح پایین تری بیاید و به نوعی اگر زمان را بیشتر کنیم سود بیشتری به آن تعلق می گیرد.
 

او تصریح کرد : به نظر می رسد در یک سال سود 12 درصد برای این کارت منطقی باشد اما ممکن است با پیشرفت کار تغییراتی ایجاد شود و در حال حاضر برای کارگران و کارفرمایان و اتحادیه های مصرف کارگری نیز صحبت شده که انشاءالله تضامن پرداخت را برقرار کنند و این مشمول جامعه کارگری نیز خواهد بود و هرگروه اجتماعی ای که بتواند تضمین پرداخت را برقرار کنند مشمول این پرداخت خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: