کد خبر: ۹۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلایننرخ وجه التزام (به زبان بانکداران ،دیر کرد) در نوع وام های دریافتی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری متفاوت است.
به گزارش شفا آنلاین، شاید برای شما نیز تاکنون این سوال پیش آمده باشد که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در هنگام اعطای تسهیلات چه مواردی را در متن قرارداد می گنجانند.

بسیاری از تسهیلات گیرندگان بدون توجه به مباحث و بندهایی که در متن قرارداد تسهیلات نوشته شده آنها را امضا و توجهی به متن آن نمی کنند.

جالب است بدانید یکی از مهم ترین مواردی که در قرارداد های تسهیلاتی گنجانده شده است تعیین نرخ جریمه دیرکرد و وجه التزام اقساط بابت دیر پرداخت کردن تسهیلات است.

البته این نرخ تسهیلات در قانون پیش بینی شده و برای انواع عقود اسلامی نرخ های تقریبا یکسانی دارد.

نرخ جریمه دیرکرد که البته صحیح تر آن وجه التزام است در تمامی تسهیلات و عقود مبادله ای و مشارکی به جز قرض الحسنه توسط قانون گذار شش درصد تعیین شده است وتسهیلات گیرنده به ازای هر روز دیر پرداخت کردن قسط باید این جریمه را به بانک بپردازد.

عقد قرض الحسنه که پرطرفدارترین نوع تسهیلات در بین درخواست کنندگان است، نرخ دو برابر سایر عقود اسلامی دارد.

نرخ دیرکرد عقود قرض الحسنه توسط قانون گذار ۱۲ درصد تعیین شده است و تسهیلات گیرنده به هنگام پرداخت اقساط دیر تر از موعد مقرر این ۱۲ درصد را به اضافه نرخ کارمزد اصلی تسهیلات که معمولا چهار درصد است باید به بانک پرداخت کند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: