کد خبر: ۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 29
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>تارنمای شبکه تلویزیونی چند ملیتی تله سور به نقل از وزارت بهداشت برزیل خبر داد بیش از 200 هزار سرباز این کشور برای مبارزه با ویروس زیکا، که به تولد نوزادان ناتوان ذهنی منجر می شود، اعزام خواهند شد.
به گزارش شفا آنلاین،این نیروها به تک تک خانه ها سر می زنند و با ارائه بروشور و حشره کش، برزیلی ها را در مورد ویروس زیکا که یک پشه ناقل آن است، آگاه خواهند کرد.
این عملیات یک روزه در 13 فوریه (24 بهمن) انجام می شود تا از تاثیر شیوع زیکا بر المپیک پیش روی ریو دو ژانیرو پیشگیری کند.'
المپیک تابستانی ۲۰۱۶ با نام رسمی «بازی های المپیاد سی و یکم» از ۳۰ ژوییه تا ۱۵ اوت ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۵)، در شهر ریو دوژانیرو در کشور برزیل برگزار خواهد شد.
شهر ریو دوژانیرو به عنوان میزبان این بازی ها در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، توسط کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد.
ویروس زیکا که از پشه به انسان منتقل می شود، در بعضی موارد تب، سردرد و دردهای عضلانی ایجاد می کند و در اکثر موارد عارضه ای ندارد و همین امر دلیل تشخیص ابتلا به آن را دشوار می کند. تاکنون موردی از فوت ناشی از زیکا گزارش نشده است.
خطر اصلی این ویروس متوجه زنان باردار است، زیرا ابتلا به این ویروس ممکن است به بروز میکروسفالی نوزادان و تولد کودکانی با سر کوچک و رشد اندک مغز و جمجمه منجر شود.
ویروس زیکا در بخش وسیعی از آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کاراییب شیوع یافته و بسرعت در حال گسترش است. در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز این ویروس در میان کسانی که از سفر آمریکای جنوبی به کشورشان برگشته اند، دیده شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: