کد خبر: ۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 29
شفا آنلاین>بیمه و بانک> بعد از سال ها تحریم، اروپا دوره جدیدی در روابط با ایران آغاز می کند بطوری که رئیس جمهور روحانی با انتظارات بالای انجام معاملات زیاد و صلح منطقه راهی فرانسه و ایتالیا شده است.

به گزارش  شفا آنلاین،پایان تحریم های اقتصادی بعد از توافق با شش قدرت به محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران 80 میلیون نفری منجر شد و به زودی سرمایه های زیادی روانه کشور می شود و تهران می تواند آنطور که اروپا انتظار دارداز انزوا خارج شود.

سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه هم بخشی از تلاش های ایران برای دوستی دوباره با شرکای قدیمی و تعادل بخشیدن به دسترسی دیپلماتیک با شرکای شرقی مثل چین و روسیه است.

ایران قراردادهای میلیاردها دلاری در اولین ایستگاه روحانی در ایتالیا امضا کرد که البته همراه با حرف و نقل های بسیار بخاطر پوشاندن مجسمه های موزه روم بود که وزیر فرهنگ ایتالیا این اقدام را "غیرقابل فهم" توصیف کرد.

روحانی در کنفرانسی در روم شرکت های آمریکایی را هم تسویق به ملحق شدن به همتایان اروپاییشان برای سرمایه گذاری در ایران و استفاده از عصر جدید "برد-برد" بعد از سال ها خسارت کرد.

وی در این رابطه گفت "ممکن است اما کلید اصلی در واشنگتن است نه تهران. در عین حال امروز اگر سرمایه گذاران آمریکایی و رئسای اقتصادی آمریکا به ایران بیایند و قصد سرمایه گذاری داشته باشند از دید ما مشکلی وجود ندارد."

با توجه به اینکه تهران به دنبال جذب گسترده گردشگری است انتظار می رود روحانی قراردادهای زیادی از جمله قرار داد خرید از شرکت ایرباس برای تجدید ناوگان هوایی را انجام دهد. صنعت هوانوردی ایران به دلیل تحریم ها طی دهه های گذشته آسیب دیده است. از 250 هواپیمای ایران فقط 150 فروند در حال پرواز هستند.

غول نفتی توتال، گروه مهندسی الاستوم و خودروسازی پژو، رنو-نیسان با سابقه حضور در ایران در میان شرکت هایی هستند که به احتمال زیاد قراردادهایی امضا خواهند کرد.

در ایتالیا شرکت های خصوصی و دولتی بیش از ده قرارداد با ایران در رابطه با صنعت فلزات، نفت، حمل و نقل ریلی و ساخت کشتی امضا کردند.

دهه ها تحریم اقتصاد ایران را تشنه کرده است. فرانسه به محض امضای توافق در ماه ژوئیه خواست از همان جایی که ایران را ترک کرده مشتاقانه بازگردد. وزیر امور خارجه فرانسه به تهران صفر کرد و هیات های تجاری مهمی هم راهی ایران شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: