کد خبر: ۹۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک ملی ایران محصول کارت اعتباری خود را بر اساس آخرین دستورالعمل صادره از سوی بانک مرکزی بر مبنای عقد مرابحه و قانون عملیات بانکی بدون ربا تعریف نموده است.

به گزارش شفا آنلاین، همگام با پیشرفت های صنعت بانکداری در جهان و استقرار نظام بانکداری الکترونیکی و با هدف ارائه خدمات نوین بانکی، و آگاهی از مزایای کارتهای اعتباری بعنوان یک ابزار مطمئن انتقال وجه و ایجاد اعتبار خرید اقساطی ، کارت اعتباری بانک ملی ایران با همکاری شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا در مرحله بهره برداری قرار گرفته است. بانک ملی ایران محصول کارت اعتباری خود را بر اساس آخرین دستورالعمل صادره از سوی بانک مرکزی (به شماره 94/111364 مورخ 94/05/04) بر مبنای عقد مرابحه و قانون عملیات بانکی بدون ربا تعریف نموده است.

منظور از کارت اعتباری بانک ملی ایران، ارائه کارتی از سوی بانک ملی ایران به متقاضی کارت است که بر اساس آن متقاضی بتواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می شود از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به دارنده کارت داده شده است از مراکز فروش کالا یا خدمات خرید نماید. این کارت ها در مبالغ ده میلون ریال تا سقف یکصد میلیون ریال صادر می گردد.                                                               
نکات امنیتی
سوالات متداول
 
 شرایط دریافت کارت و هزینه های مربوطه
 
داشتن حداقل 18 سال تمام

دارا بودن یکی از انواع حساب های قرض الحسنه جاری، پس انداز و یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت سیبا جهت اتصال به کارت اعتباری
تذکر1 : جهت صدورکارت اعتباری برای کارکنان دولت و حقوق بگیران، معرفی حساب واریز حقوق، به عنوان حساب ترجیحی جهت برداشت بدهی بصورت سیستمی الزامی است.

عدم سابقه چک برگشتی نزد شبکه بانکی کشور

عدم بدهی موقت

ارائه درخواست کتبی به شعبه

ارائه مدارک شناسایی و کارت ملی به شعبه

ارائه مدارک شغلی دال بر اشتغال و میزان درآمد

ارائه تضمینات یا وثایق مورد قبول بانک
تذکر : درحال حاضر کارت اعتباری برای اشخاص حقوقی صادر نمی گردد.
کارمزد صدور و تجدید سالیانه  2% اعتبار تخصیصی                                        
کارمزد تعویض و صدور مجدد(در صورت مفقودی و سرقت)        000ر50 ریال
جزئیات و مشخصات کارت اعتباری بانک ملی ایران به ترتیب زیر است:

 • سقف اعتبار
 حداکثر اعتباری که بانک به دارنده کارت تخصیص می دهد تا در چارچوب قرارداد فی ما بین، برای پرداخت وجه خرید اموال و دریافت خدمات در خصوص کارت مرابحه مورد استفاده قرار گیرد.

 • میزان استفاده یا اعتبار مصرف شده
مبلغی از اعتبار استفاده شده توسط دارنده کارت در طی دوره مصرف، میزان استفاده می باشد.

 • دوره مصرف یا دوره خرید
بازه های زمانی یک ماهه از تاریخ صدور کارت است که دارنده کارت به هر میزان که از اعتبار کارت استفاده نماید در پایان دوره، صورتحساب آن برای وی صادر می گردد.

 • مانده کارت
میزان اعتبار مصرف نشده در کارت، مانده کارت می باشد.

• اعتبارگردشی
منظور از اعتبار گردشی، اعتباری است که پس از بازپرداخت صورتحساب، بانک سود یا کارمزد یا جریمه احتمالی را از مبلغ پرداخت شده کسر کرده و معادل اصل اعتبار مصرفی را در حساب کارت اعتباری تجدید می کند.

• صورتحساب
اعلامیه ای است که بانک به صورت ماهیانه از تاریخ صدور کارت برای دارنده کارت صادر و ارسال می نماید. در هر صورتحساب اطلاعات راجع به مشخصات مشتری، سقف اعتبار، بازه خرید، ریز تراکنش های مصرف اعتبار، جمع اعتبار مصرفی، سود اعتبار مصرفی، وجه التزام احتمالی، مانده اعتبار، مهلت پرداخت، روش بازپرداخت و مانده بدهی مشتری بابت صورتحساب های قبلی به تفکیک درج می گردد.

• دوره تنفس
مهلت پنج روزه تقویمی از تاریخ صدور صورتحساب است که دارنده کارت می بایست نسبت به تایید و تعیین تکلیف صورتحساب خود (انتخاب روش پرداخت یکجا و یا اقساطی) اقدام نماید.

نحوه دریافت کارت اعتباری بانک ملی ایران
متقاضیان کارت اعتباری بانک ملی ایران درخواست خود را به دو صورت انفرادی و گروهی می توانند به بانک ملی ایران اعلام نمایند: - درخواست کارت به صورت انفرادی : متقاضی می تواند به کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه نماید و در صورت داشتن شرایط لازم که در قسمت شرایط دریافت کارت به صورت کامل توضیح داده شده است، درخواست صدور کارت نماید .
- درخواست کارت به صورت گروهی :
 سازمان ها ، شرکتها و صندوق های بازنشستگی که حقوق پرسنل خود را نزد بانک ملی ایران واریز می نمایند جهت رفاه حال پرسنل خود می توانند با انعقاد قرارداد گروهی با بانک ملی ایران، امکان دریافت کارت با شرایط ساده و در کوتاه ترین زمان را فراهم آورند .
به این منظور از یکی از طریق زیر می توانند اقدام نمایند :
• از طریق ارتباط با شعبه بانک ملی ایران که حساب سازمان نزد آن می باشد.
• از طریق ارتباط با اداره کل بازاریابی بانک ملی ایران به آدرس : خ فردوسی ، روبروی ، سفارت آلمان ادارات مرکزی بانک ملی ساختمان شماره 3  تلفن :60993736
• از طریق ارتباط با واحد توسعه بازار شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا به آدرس و شماره تماس مندرج در قسمت تماس با ما سایت
 روش محاسبه سود و بازپرداخت بدهی
 
• روش محاسبه سود
نرخ سود کارت اعتباری بانک ملی ایران بر اساس نرخ سود عقود مبادله ای که اکنون سالانه 21% می باشد، محاسبه می گردد. این سود شامل دوره های خرید، تنفس و تقسیط است.
در زمان استفاده از کارت مرابحه و متناسب با مبالغ مورد استفاده از تاریخ استفاده تا پایان دوره تنفس برای تسویه صورتحساب یک قسطه در قالب تسهیلات مرابحه کوتاه مدت و پرداخت اقساطی در قالب تسهیلات مرابحه بلند مدت اقساطی با حق انتخاب دارنده کارت ، سود محاسبه و در صورتحساب دارنده کارت درج می گردد.
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات یاد شده در سر رسید های مقرر، مبلغی به عنوان وجه التزام بر اساس دستورالعمل های جاری بانک و متناسب با مبلغ بدهی و مدت تاخیر به مانده تسهیلات تعلق می گیرد.

 • روش بازپرداخت بدهی
بازپرداخت بدهی کارت اعتباری تعریف شده در سیستم کارت اعتباری با قابلیت پرداخت یک قسطه در قالب تسهیلات مرابحه کوتاه مدت و پرداخت اقساطی (حداکثر چهار انتخاب از بازه های 9،6،3 و 12 ماهه بر اساس اعتبار مصرفی) در قالب تسهیلات مرابحه بلند مدت اقساطی با حق انتخاب دارنده کارت در هر صورت حساب امکان پذیر می باشد.
مجموع خریدهای دارنده کارت در طی دوره یک ماهه (صورت حساب ماهیانه) یک فقره تسهیلات محسوب می شود. دارنده کارت پس از صدور صورت حساب موظف است ظرف مدت 5 روز (دوره تنفس) نسبت به تعیین تکلیف (انتخاب پرداخت یک قسطه یا انتخاب پرداخت اقساطی به ترتیب بازه های فوق الذکر) آن اقدام نموده و مبلغ مربوطه را پرداخت نماید.
چنانچه دارنده کارت ظرف مدت دوره تنفس نسبت به تعیین تکلیف و انتخاب روش پرداخت اقدام نکند، سیستم به صورت خودکار بدهی دارنده کارت را به میزان حداکثر اقساط ممکن به تسهیلات مرابحه کوتاه مدت یا بلند مدت تبدیل می نماید.
در صورتی که دارنده کارت پرداخت اقساطی را انتخاب نماید، سر رسید اولین قسط، دوره تنفس همان ماه خواهد بود.
جدول تبدیل بدهی به تسهیلات بلند مدت اقساطی به ترتیب زیر است:

حداکثر اقساط بازپرداخت تسهیلات

مبلغ اعتبار تخصیصی (به ریال )

شش قسطه

ده میلیون

دوازده قسطه

بیست میلیون

هجده قسطه

سی میلیون

بیست و چهار قسطه

چهل میلیون و یکصد میلیون

 

 

 

 

چنانچه دارنده کارت قبل از سررسید تسهیلات نسبت به بازپرداخت تمام یا بخشی از تسهیلات اقدام نماید، متناسب با مبلغ وصولی و زمان باقی مانده تا سر رسید سود محاسبه شده تسهیلات تعدیل و به دارنده کارت تخفیف لازم اعطا می گردد.

• صدور و ارسال صورتحساب
صورتحساب به دو روش در اختیار مشتری (دارنده کارت) قرار می گیرد:
الف) ارسال به پست الکترونیک (ایمیل) معرفی شده از سوی مشتری
ب) مراجعه به نشانی اینترنتیwww.bmicc.irو همچنین از لینک آدرس مذکور در سایت
ج) با مراجعه به شعب بانک و پس از احراز هویت دریافت صورتحساب امکان پذیر می باشد.

• نحوه پرداخت صورت حساب
 دارندگان کارت می توانند نسبت به پرادخت بدهی از دو طریق اقدام نمایند:
 الف) از طریق دستگاه های خودپرداز و انتخاب گزینه انتقال وجه کارت به کارت با شناسه پرداخت و انتقال وجه به کارت مجازی به شماره6037991899604361 با شناسه پرداخت درج شده در صورتحساب.
 ب) مراجعه به قسمت دریافت صورتحساب کارت اعتباری (دریافت صورت حساب کارت اعتباری)

• نکات بسیار مهم
• دارنده کارت مکلف است چنانچه صورت حساب را تا 3 روز پس از پایان هر دوره (یک ماه) دریافت نکرده باشد، مراتب را شخصا از نزدیک ترین شعبه بانک و یا مرکز تماس کارت اعتباری پیگیری نماید .
• مهلت اعتراض به صورت حساب، حداکثر 3 روز پس از صدور صورت حساب می باشد. رسیدگی به اعتراض و پاسخ گویی به دارنده کارت حداکثر ظرف 2 روز کاری انجام می پذیرد.
• چنانچه بانک، اعتراض دارنده کارت را قابل قبول بداند، موظف است صورت حساب را اصلاح و برای دارنده کارت ارسال کند. مشتری متعهد است در موعد مقرر نسبت به پرداخت بدهی مطابق با صورت حساب اقدام و در صورت تایید اعتراض علاوه بر اصلاح صورت حساب در دوره آتی، مبالغ مورد اعتراض به حساب ایشان واریز می گردد.
• چنانچه مطالبات بانک ظرف مدت 2 ماه پس از تاریخ سر رسید تسهیلات، وصول نشود، کارت موقتا مسدود شده و امکان استفاده از میزان اعتبار باقیمانده آن به حالت تعلیق در آمده و بانک مراتب را به دارنده کارت اعلام می نماید.
• در صورتی که حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از سر رسید تسهیلات، مطالبات بانک از دارنده کارت وصول نشود، کارت ابطال و انجام اقدامات مقتضی به منظور وصول مطالبات صورت می پذیرد.
• در صورتی که بنا به دلایل ذکر شده در موارد بالا، کارت 3 بار مسدود شود، کارت ابطال و انجام اقدامات مقتضی به منظور وصول مطالبات صورت می پذیرد.
• بانک می تواند در صورت عدم استفاده دارنده کارت ظرف مدت 2 ماه از اعتبار کارت، مفاد قرارداد ، نسبت به ابطال زودتر از موعد کارت اقدام نماید.
• اعطای مجدد کارت، پس از بازپرداخت کامل دیون دارنده کارت، منوط به سپری شدن 2 ماه در مورد کارت های مسدودی و 2 سال در مورد کارت های ابطال شده می باشد.
• از قرار دادن کارت در مجاورت حرارت و اجسام مغناطیسی خودداری فرمایید.

• نکات امنیتی
• دارنده کارت اعتباری بایستی مشخصات خود را با مندرجات روی کارت و ضمائم آن کنترل نماید.
 • فعال شدن کارت منوط به دریافت کارت توسط متقاضی و ارائه رسید تحویل آن می باشد.
• دارنده کارت می بایست هرگونه تغییر در نشانی محل سکونت و یا تلفن تماس خود را به واحد ارتباط با مشتریان و یا شعب بانک ملی ایران و یا از طریق سایت شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا اطلاع دهد.
• دارنده کارت و رمز مالک آن شناخته می شود همواره کارت و رمز را جداگانه نگهداری نموده و هیچگاه آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید و در صورت سرقت و یا مفقود شدن آنها مراتب را در اسرع وقت به واحد ارتباط با مشتریان اطلاع دهید.
• در صورت ورود اشتباه رمز بر روی دستگاه های کارتخوان بیش از 3 مرتبه کارت غیر فعال شده و فعال نمودن مجدد آن منوط به طی کردن مراحل اداری مربوطه می باشد.
دستورالعملهای مربوطه (ویژه کارکنان بانک)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: