کد خبر: ۹۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مقامات بهداشتی اعلام کردند که سه مسافر بریتانیایی دچار عفونت با ویروس زیکا شده‌اند. اداره بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرد: «از ژانویه ۲۰۱۶ ویروس زیکا در سه بریتانیایی که به کشورهای کلمبیا، کلمبیا و گویان سفر کرده بود، تشخیص داده شده است.»
به گزارش شفا آنلاین، این سازمان دولتی جزئیات بیشتری درباره این موارد ذکر نکرده است اما اعلام کرده که عفونت با این ویروس به‌طور طبیعی در بریتانیا رخ نمی‌دهد.

       این اعلام در بریتانیا پس از هشدار مسافرتی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) به زنان باردار برای به تاخیر انداختن مسافرتشان به کشورهای برزیل، کلمبیا، السالوادور، گویان فرانسه، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مارتینیک، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، سورینام، ونزوئلا و ‍‍پورتوریکو صورت می‌گیرد.

       سی‌دی‌سی بعدا این هشدار مسافرتی را گسترش داد و کشورهای باربادوس، بولیوی، اکوادور، گوادولوپ، سنت مارتین، گویان، کیپ ورد و ساموآ را به فهرست کشورهای قبلی اضافه کرد. سی‌دی‌سی همچنین از زنانی که در حین بارداری به این کشورها سفر کرده‌اند، خواست درصورتی‌که آخرین دیدارشان از این مناطق در هنگام شیوع ویروس زیکا انجام گرفته باشد، برای غربالگری و پایش ویروس مراجعه کنند.

       از طرف دیگر درحالی‌که مقامات بهداشتی در السالوادور یکی از کشورهای دچار شیوع ویروس زیکا از زنان خواسته‌اند، بارداری‌هایشان را تا دو سال به تاخیر بیندازند، گروه‌های حامی حقوق زنان از دولت این کشور خواسته‌اند در قوانین این کشور مبنی بر ممنوعیت کامل سقط‌جنین تجدیدنظر کند تا امکان سقط درمانی در مواردی که جنین دچار میکروسفالی شده است، به وجود آید.

       السالوادور از سال ۱۹۹۸ همه انواع سقط‌جنین حتی در موارد ناهنجاری‌های جنینی یا به خطر افتادن حیات مادر را ممنوع کرده است.

       در حال حاضر روشی برای پ‍یشگیری یا درمان عفونت با ویروس زیکا وجود ندارد. از مسافرانی که به مناطق خطرناک می‌روند خواسته شده است با استفاده از کرم‌های دافع حشرات و پوشاندن بخش‌های برهنه پوست با لباس از گزش پشه که ویروس را منتقل می‌کند، پیشگیری کنند.

       پشه آئدیس آجیپتیا که ویروس زیکا را منتقل می‌کند، در تمام طول روز انسان‌ها را می‌گزد، بنابراین افراد باید چند بار در روز دوباره کرم دافع حشرات را روی پوستشان بمالند. این پشه‌ها در عین حال ویروس‌های تب دنگی و چیکنگونیا را هم منتقل می‌کنند.

       البته انتقال ویروس فقط با گزش حشرات و از مادر به جنین صورت نمی‌گیرد. سی‌دی‌سی موارد مستندی از عفونت با ویروس زیکا از طریق آمیزش جنسی، انتقال خون و انتقال در آزمایشگاه در حین کار با نمونه‌های بیماران را گزارش کرده است. کارشناسان می‌گویند، هنگامی‌که افراد یک‌بار به ویروس زیکا مبتلا می‌شوند، احتمالا نسبت به عفونت با این ویروس در آینده مصونیت پیدا می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: