کد خبر: ۹۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها> مدت‌های زیادی است که ضایعات نخاعی و عصبی عارضه‌ای غیرقابل برگشت و درمان‌ناپذیر محسوب می‌شوند، اما محققان دانشگاه دارت‌موث به تازگی روشی برای سنتز محصولات کمیاب طبیعی طراحی کرده‌اند که بازیابی و رشد دوباره سلول‌های عصبی آسیب‌دیده را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، نوروتروپین پروتئینی است که باعث رشد نورون‌ها می‌شود و به عنوان عامل درمانی بالقوه ضایعات عصبی مورد توجه قرار دارد، اما استفاده از این ماده در درمان این بیماری با اشکالات و موانع زیادی روبه‌روست.

مشخص شده است که گروهی از محصولات طبیعی کوچک مولکول، به طور بالقوه خاصیت نوروتروپیک دارند. علاوه بر این فاقد ضعف‌ها و کمبودهای مربوط به عوامل درمانی پروتئینی هستند.

با این همه، متاسفانه هنوز منبع خوبی برای دستیابی به مقادیر کافی از این مواد طبیعی به نحوی که برای اهداف درمانی و پزشکی کافی باشد، شناسایی نشده است، لذا ایجاد فرآیندی برای تولید مصنوعی این مولکول‌ها و تولید جایگزین‌های غیرطبیعی بسیار با اهمیت است. بسیاری از اعضای خانواه این محصول طبیعی، ساختار کربوکسیلیک بسیار پیچیده‌ای دارند که یکی از مهمترین چالش‌هایی است که در تولید سنتزی این مواد، پیش روی شیمی سنتزی مدرن قرار دارد.

هم اکنون محققان دارت‌موث واکنش‌های شیمیایی را کشف کرده‌اند که می‌تواند برخی از نیرومندترین و کمیاب‌ترین اعضای خانواده این محصولات مفید را تولید کند. نتایج مطالعات آزمایشگاهی آن‌ها نشان می‌دهد که روش جدید در آماده‌سازی محصولات طبیعی درمان‌کننده ضایعات نخاعی می‌تواند منجر به تشکیل کربوکسیلیک‌های مورد نظر و سنتز محصولات طبیعی شود. این محققان با کشف یک فرآیند واکنشی آبشاری، سازوکار لازم برای سنتز آزمایشگاهی این ترکیبات پیچیده را به دست آورده‌اند.

این موفقیت جدید مسیر سنتزی منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای تولید آنالوگ‌های سنتزی که پیش از این به سادگی امکان‌پذیر نبود، مورد استفاده قرار بگیرد و روش جدیدی برای درمان ضایعات نخاعی پیش روی محققان قرار دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: