کد خبر: ۹۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>بیمه و بانک>پوشش حق المشاوره قبل از ازدواج، پوشش هزینه عقد و عروسی، کمک هزینه تامین مسکن و جهیزیه برای پسران و دختران را از دیگر مزایای بیمه نامه ازدواج تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش  شفا آنلاین،پوشش حق المشاوره قبل از ازدواج، پوشش هزینه عقد و عروسی، کمک هزینه تامین مسکن و جهیزیه برای پسران و دختران را از دیگر مزایای بیمه نامه ازدواج تحت پوشش قرار دارد.

عضو هیئت مدیره و معاون طرح و برنامه بیمه ایران ضمن تشریح جزییات بیمه نامه ازدواج گفت: بیمه نامه ازدواج حداقل ۵ سال مدت انتظار دارد و از ابتدای بهمن ماه نیز ثبت نام آن آغاز شده است.

دکتر اکبر افتخاری، عضو هیئت مدیره و معاون طرح و برنامه بیمه ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در خصوص جزییات بیمه نامه ازدواج گفت: بیمه نامه ازدواج برای رفع دغدغه های مالی جوانان در حوزه ازدواج طراحی شده است. طبق تفاهم نامه ای که بیمه ایران با معاونت امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش منعقد کرد مقرر شد،دغدغه هایی که در حوزه جوانان وجود دارد، شناسایی و طبقه بندی شود تا برای رفع آنها از خدمات بیمه ایران استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه ازدواج یکی از دغدغه‌هایی است که همراه با مشکلات مالی و اقتصادی می‌باشد، افزود: این دغدغه های مالی فرآیند ازدواج را با مشکل مواجه کرده است لذا نخستین بسته بیمه نامه ازدواج ،این دغدغه ها را پوشش داده و تا حدودی از مشکلات جوانان در زمان ازدواج میکاهد.
 
افتخاری ،پوشش حق المشاوره قبل از ازدواج، پوشش هزینه عقد و عروسی، کمک هزینه تامین مسکن و جهیزیه برای پسران و دختران را از دیگر مزایای بیمه نامه ازدواج برشمرد و بیان کرد: همچنین در صورتی که مراسم ازدواج به دلایلی مانند حادثه غیرمترقبه منتفی شود بیمه نامه ازدواج هزینه آن را تحت پوشش قرار می دهد.
 
مهریه تحت پوشش بیمه نامه ازدواج قرار می گیرد
این عضو هیئت مدیره بیمه ایران با بیان اینکه هزینه تولد، نخستین فرزند نیز در بیمه نامه ازدواج لحاظ شده است، تصریح کرد:در صورتی که در طول دوره بیمه نامه ازدواج حادثه ای منجر به فوت آقایان شود این هزینه از ذخایر بیمه نامه ازدواج پرداخت می شود و همچنین مهریه خانم ها نیز توسط این بیمه نامه تحت پوشش قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: بنابراین آنچه که در حول و حوش ازدواج به عنوان یک دغدغه مالی وجود دارد در این بیمه نامه جمع بندی و به صورت یک بسته در اختیار جوانان قرار می گیرد تا پوشش های لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
معاون طرح و برنامه بیمه ایران در پاسخ به این سوال که ماهیانه چه مقدار باید حق بیمه توسط خانواده ها پرداخت شود، بیان کرد: حق بیمه برای خانواده ها از حدود 50 هزار تومان در ماه، تا به بالا دیده شده است در واقع بیشتر بستگی به تمکن مالی و امکانی جوانان و خانواده ها دارد که چقدر می توانند بپردازند ضمن اینکه خانواده ها می توانند از بدو تولد اقدام به خرید بیمه نامه برای فرزندانشان کنند. از دیگر مزایای بیمه نامه ازدواج این است که فرد حتی بعد از ازدواج هم می تواند بیمه نامه خود را ادامه و تا پایان مدت بیمه نامه از ذخایری که برایش ایجاد شده بهره مند شود.
 
بیمه نامه ازدواج حداقل 5 سال مدت انتظار دارد
افتخاری با بیان اینکه بیمه نامه ازدواج حداقل 5 سال مدت انتظار دارد، خاطرنشان کرد: یعنی از زمان خرید بیمه نامه تا 5 سال امکان برداشت وجود ندارد اما بعد از 5 سال ،امکان تعلق گرفتن پوشش های مندرج در بیمه نامه وجود دارد ولی ما تا 30 سال را لحاظ کردیم لذا افراد می توانند بیمه 10، 20 و 30 ساله را خریداری کنند.
 
وی ادامه داد: دلیل اینکه ما 30 سال را لحاظ کردیم این است که مثلا فردی که از اوایل تولد برایش بیمه نامه خریداری کردند تا متوسط سن ازدواج که 30 سال است بتواند از ذخایر این بیمه نامه استفاده کند.
 
این عضو هیئت مدیره بیمه ایران در پاسخ به این سوال که آیا از ذخایر بیمه نامه ازدواج می توان برای پرداخت مهریه (در زمان طلاق) استفاده کرد، بیان کرد: این بیمه نامه یک ذخیره ایجاد می کند که این ذخیره یک ارزش بازخرید دارد، هر فردی در هر زمانی می تواند این بیمه نامه را بازخرید کند و با پولش هر کاری که دوست دارد انجام دهد نه تنها برای طلاق بلکه می تواند برای خود ماشین یا سایر وسایل مورد نیاز خود را خریداری کند.
 
افراد در مصرف ذخایر بیمه نامه ازدواج مختارند
افتخاری ادامه داد: مثلا ممکن است برای فردی بعد از 10 یا 15 سال هنوز فرصت ازدواج فراهم نشده باشد لذا این فرد می تواند با بازخرید از ذخایر بیمه نامه ازدواج خود ،خودرو یا چیز دیگری خریداری کند و چون منابع این بیمه نامه توسط خود فرد ایجاد شده است ما دخالتی در مصرف آن نمی کنیم ضمنا می توانند از ذخایر موجود در آن تا پایان مدت بیمه نامه خود استفاده کنند مثلا خانواده ای برای فرزند 10 ساله خود بیمه نامه ازدواج خریداری می کند این بچه در سن 25 سالگی ازدواج می کند چون این بیمه نامه را 30 ساله خریده، 15 سال آن سپری شده است لذا این خانواده می تواند تا پایان مدت 30 سال ،حق بیمه نامه را پرداخت و در پایان این مدت (30 سال) از ذخایر آن استفاده کند.
 
وی ادامه داد: یعنی حتما نبایستی با زمان ازدواج ،بیمه نامه را ختم و خود را از مزایای آن محروم کرد ،بنابراین ما در استفاده از پول داخل بیمه نامه دخالتی نمی کنیم اما پوشش های لازم را در طول مدت بیمه نامه برای افراد ایجاد می کنیم.با وجود اینکه مدت بیمه نامه 30 سال است ولی فرد 29 ساله هم می تواند این بیمه نامه را خریداری کند و تا 30 سال بعد برایش پوشش ایجاد شود.
 
این عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به چند پیشنهاد در خصوص افراد سنین بالاتر تصریح کرد: توصیه ما به افراد 30 ساله یا 25 ساله ای که می خواهند این بیمه نامه را خریداری کنند این است که حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند تا ذخیره بهتری در زمان ازدواج برایشان ایجاد شود اما افرادی که سن پایین تری دارند می توانند از حق بیمه های پایین تری استفاده کنند تا ذخیره کافی برایشان ایجاد شود اما افرادی که سن بالاتری دارند باید حق بیمه بالاتری بپردازند تا ذخایر کافی در زمان ازدواج برایشان فراهم شود.
 
ابتدای بهمن آغاز ثبت نام بیمه نامه ازدواج
وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم مانند برگزاری جلسات فنی (زیرساخت های IT) برای بیمه نامه ازدواج  برگزار و پیگیری شده است، گفت: از ابتدای بهمن ماه در همه نمایندگی های بیمه ایران شرایط لازم برای ثبت نام بیمه نامه ازدواج فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اظهارنظر یکی از مسئولان بیمه ایران در خصوص اینکه بیمه نامه ازدواج همان بیمه عمر است، تصریح کرد: از نظر محاسبات بیمه گری ممکن است بسیاری از بیمه نامه ها شبیه هم عمل کنند ولی هیچ کدام از پوشش هایی که بیمه عمر ایجاد می کند با بیمه نامه ازدواج همخوانی ندارد.
 
وی ادامه داد: مرکز توجه در بیمه عمر بر حول حیات و ممات (فوت فرد، زمان حادثه، از کار افتادگی، بیماری و ...) فرد می چرخد اما در بیمه نامه ازدواج چنین موضوعاتی وجود ندارد و بیشتر موضوعات مربوط به ازدواج مطرح است لذا در بحث های محاسباتی ممکن است شباهت هایی با هم داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: