کد خبر: ۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 25
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: آنهایی که به نحوی با بازار دارو ومواد اولیه دارویی سر و کار دارند از وجود یک مافیای شناخته شده دراین زمینه باخبرند.
عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: آنهایی که به نحوی با دارو سرو کار دارند از وجود یک مافیای گسترده دراین حوزه باخبرند و همه هم می دانند که این مافیای گسترده در کشور محدود به چه کسانی است.

وی ادامه داد: با این که کار وفعالیت درحوزه دارو گسترده است اما مافیای آن بسته اند و مرتب در جایگاه های دارویی کشور جا به جا می شوند. اما حلقه اصلی همان حلقه ای است که از 25 تا 30سال پیش شکل گرفته و این کار را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بعضأ شرکت های خصوصی ایجاد کرده اند و شرکت های خصوصی خودشان را دارند و با کمک خارجی ها واردات یک دارویی را در ایران می گیرند و چوب لای چرخ همان داروی تولید داخل می گذارند.

وی همچنین افزود: این امر روشنی است، آنهایی که در امر دارو دستی دارند از این قضیه به طور کامل مطلع هستند.پس امیدواریم که دستگاه های نظارتی نیز بتوانند گوشه های تاریک بخش های مختلف اقتصادی را در کشورروشن نمایند و فضا برای تولید داخلی روشن شود.

مصری در خصوص مهم ترین تبعات دست های پنهان در تجهیزات پزشکی تصریح کرد: به طور کلی هر چیزی اثر خودش را دارد و به طور معمول آنها برای منافع کوچک شان منافع بزرگ نظام را قربانی می کنند که بی تردید این روند یک خیانت بزرگ است.

وی افزود:این درحالی است که امروز توانسته ایم حدود 90درصد داروی مورد نیاز را  در داخل کشور تولید کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: اگر این محرومیت ها نبود همچنان مانند قدیم 90درصد داروی ما از خارج از کشور تأمین می شد اما امروز صنعت دارویی کشور به جایی رسیده که حرفهای جدی برای گفتن داردو به همین خاطر نیازمند تقویت وقطع دستهای مافیای است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار