کد خبر: ۹۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت >اجتماعی >جامعه پزشکی >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تا 10روز آینده پرداخت می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید تقی نوربخش بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری افزود:همچنین بر اساس قرارداد چهارجانبه بین وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه ،پرداخت اسناد هزینه ای بیمارستان های علوم پزشکی نیزدر 10روزآینده به روز می شود.
وی خاطرنشان کرد:هر چند پرداخت به روز بدهی تامین اجتماعی از تکالیف برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور بوده اما پس از 10سال برای اولین بار در دولت تدبیر و امید اجرایی می شود.
نوربخش ادامه داد:در سال 94 ،ماهانه 42هزار میلیارد ریال بابت مستمری ،بیمه بیکاری ، درمان و سایر هزینه ها توسط تامین اجتماعی پرداخت شده و در سرفصل های مهمی مانند پرداخت مستمری ،حتی یک روز نیز تاخیر وجود نداشته است.
به گفته نوربخش این سازمان حدود نیمی از جمعیت کشور را با احتساب مستمری بگیران و بیمه شدگان اصلی و خانواده های آنان تحت پوشش دارد که ارائه خدمات به آنان مستلزم برنامه ریزی های دقیق است.
مدیرعامل تامین اجتماعی که برای شرکت در همایش مدیران این سازمان به بندرعباس سفر کرده است از رونمایی برنامه پنج ساله سازمان تامین اجتماعی در این همایش خبرداد و گفت :60 سال پس از تشکیل سازمان تامین اجتماعی ،این مجموعه برای اولین بار موفق شده برنامه راهبردی تهیه کند.
نوربخش خاطرنشان کرد: در این برنامه راهبردی،بودجه سال آینده این سازمان 690 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی قانون مداری، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی را چهار سیاست محوری تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید اعلام و اضافه کرد:نتیجه تمرکز بر قانون گرایی ،کاهش 20درصدی شکایت ها از این سازمان در سال های 93 و 94 و کسب رتبه برتر بین 64دستگاه اجرایی در تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری بوده است.
نوربخش با ارائه آمار مقایسه ای اظهار داشت :از ابتدای شکل گیری سازمان تامین اجتماعی (سال 1354)تا ابتدای دولت نهم (1384) مجموع تعهد دولت در تامین اجتماعی 42هزار میلیارد ریال بود اما در هشت سال دولت های نهم و دهم 540هزار میلیارد ریال به بدهی دولت در این بخش افزوده شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خروج از بنگاه داری را رویکرد این سازمان در دولت جدید دانست و یادآور شد:بر اساس این رویکرد در دوسال گذشته ،80درصد شرکت های تامین اجتماعی وارد بورس شدند و 20درصد دیگر هم آماده ورود به بورس هستند.
نوربخش در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به شکایت مطرح شده علیه مدیرعامل قبلی این سازمان ، اظهار امیدواری کرد :دستگاه قضایی خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری گفت:از سال 92تا 94دریافتی مستمری بگیران در مجموع 65درصد افزایش یافته اما هنوز بین مبلغ دریافتی و نیاز واقعی مستمری بگیران شکاف وجود دارد که دولت تمهیداتی برای اقشاری که دریافتی آنان در ماه کمتر از 15میلیون ریال است دارد.
وی همچنین از برنامه آینده این سازمان برای افزوده شدن بخش آنژیوگرافی و قلب به بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس و سرمایه گذاری در منطقه مکران (شهرستان جاسک ) خبر داد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: