کد خبر: ۹۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت>گزارشات حاکی از آن است که روز چهارشنبه فردی در چین بر اثر ابتلا به ویروس آنفولانزای مرغی به نام H5N6 جان خود را از دست داد.
به گزارش شفا آنلاین، علاوه بر اینکه آنفولانزای مرغی در چین یک قربانی برجا گذاشت، زنی دیگر نیز در شرایط بحرانی ابتلا به این بیماری قرار دارد. این دو مورد هر دو در استان گوانگدونگ واقع در چین گزارش شده‌ است. گفته می‌شود که این ویروس نادر است اما اگر فردی به آن مبتلا شود احتمال اینکه جان سالم به در برد، بسیار کم است.

ویروس H5N6 یکی از چندین ویروس آنفولانزای پرندگان است که در طیور وجود دارد و در چین و نقاطی دیگر افرادی را مبتلا کرده است. به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در جولای ماه گذشته زنی که به این ویروس مبتلا شد جان خود را از دست داد. علاوه بر این، ویروس H5N6 در سال‌های 2014 و 2015 قربانیان دیگری بر جای گذاشته است. گفته می‌شود که این ویروس می‌تواند بین افراد منتقل شود.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، 638 آزمایشگاه تایید کرده‌اند که آنفولانزای مرغی H7N9 منجر به مرگ 275 نفر از مبتلایان شده است. این در حالی است که ویروس آنفولانزای H5N1 از سال2003 شیوع پیدا کرده است و دست کم 844 نفر را آلوده کرده است و 449 کشته برجای گذاشته است. 

دانشمندان و محققان از شیوع بیشتر و افزایش قربانیان این ویروس ابراز نگرانی کرده‌اند و در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری از نحوه انتقال این بیماری بین افراد بدست آورند و از تبدیل شدن این بیماری به بیماری همه‌گیر و فاجعه‌بار جلوگیری کنند.

ویروس H9N2 ویروس دیگری است که خفیف‌تر است وتنها 4 نفر را مبتلا کرده است. به نظر نمی‌آید این ویروس به‌راحتی بین افراد منتقل شود و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون شیوع و میزان خطرناک بودن این ویروس خوشبختانه خفیف و کم گزارش شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: