کد خبر: ۹۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 16
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رشد یک‌درصدی بازار بورس اوراق بهادار تهران در ادامه افزایش شاخص بورس در دو هفته اخیر اتفاق افتاد و می‌توان به ادامه روند افزایشی امیدوار بود به‌طوری‌که در معاملات دیروز شاخص با ثبت ٦٧٥ واحد مثبت به رقم ٦٣هزارو ٥١٦ واحد رسید.
به گزارش شفا آنلاین،این روند افزایشی شاخص در روزهای اخیر بیشتر مدیون گروه بانکی، خودرو و گروه حمل‌ونقل بوده است؛ ولی از اواسط ساعت معاملات دیروز گروه‌های دیگری مانند گروه پالایشگاهی و گروه پتروشیمی با مثبت‌شدن توانستند پتانسیل بیشتری برای بالابردن شاخص ایجاد کنند؛ در‌نتیجه بیشترین سهم افزایش شاخص مربوط به هلدینگ خلیج فارس بوده که با ثبت ١١٦ واحد اثر مثبت و شرکت ملی مس ایران با توجه به قیمت‌های ضعیف مس در بازار جهانی ٢٢ واحد اثر منفی را از خود به‌جای گذاشتند.مهم‌ترین نکته‌ای که در معاملات اخیر بورس می‌توان بدان اشاره کرد، حجم نسبتا خوب معاملات است که این میزان حجم به‌طور محسوسی رو‌به‌افزایش است.

 لازم به ذکر است در معاملات دیروز ١٠ درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین برای اولین‌بار در بورس اوراق بهادار تهران با کشف قیمت هزارو ٦٥٠ ریال عرضه شد. در پایان معاملات، حجم بازار بورس به رقم ٣١٦ میلیارد تومان و بازار فرابورس به رقم ١٠٦ میلیارد تومان و در‌مجموع دو بازار به رقم ٤٢٢ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین می‌توان با این میزان معاملات به بازار خوش‌بین بود.

در خبرها مهم‌ترین موضوع درخصوص برجام بود که به ‌لحظه موعد نزدیک می‌شویم و طبق اعلام سیاسیون روز جمعه آغاز اجرای برجام با پیشتازی گروه بانک و حمل‌ونقل برای رفع تحریم‌هاست. در روزهای اخیر نکته‌ای که همچنان موجب می‌شود اقتصاد کشور به‌سختی از وضعیت رکود خارج شود، قیمت‌های جهانی نفت است که به قیمت‌های سال ٢٠٠٣ رسیده است و از‌طرفی‌دیگر به تبعیت از سقوط آزاد قیمت نفت، قیمت محصولات پتروشیمی و فلزی و... به‌طور مداوم کاهش می‌یابد و به صنایع فعال در این حوزه‌ها فشار وارد می‌کند و در‌نتیجه درآمد این شرکت‌ها تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؛ لذا می‌بینیم گروه‌هایی که وابستگی کمتری به نفت و پتروشیمی و صنایع فلزی دارند به‌عنوان اولویت سرمایه‌گذاری نگریسته می‌شوند و تکاپوی معاملات روزانه بورس اوراق بهادار تهران در این گروه‌ها بیشتر است.شرق


ابراهيم ديلم- كارشناس بازار سرمايه

برچسب ها: رکوردشکنی ، جدید ، بورس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: