کد خبر: ۹۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
شفا آنلاین>سلامت جنسی>گریه‌های مکرر، احساس خستگی یا کسالت و بی‌خوابی‌های مزمن از علائم افسردگی‌های دوران بارداری هستند که باید در صورت تشدید شدن این علائم به پزشک متخصص مراجعه شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناهید خدا کرمی متخصص زنان  می‌گوید: بیماری افسردگی پس از زایمان یکی از انواع افسردگی است که می‌تواند در دوران بارداری یا پس از آن ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌ثباتی در اخلاق مانند گریه‌های مکرر، احساس خستگی یا کسالت و بی‌خوابی‌های مزمن از علائم این بیماری هستند، اظهار می‌کند: فرد ممکن است در دوران بارداری خود دچار علائمی مانند زودرنجی، اضطراب و بی‌قراری باشد. این علائم ممکن است پس از بارداری در وی تشدید شوند و به یک بیماری حادتر تبدیل شوند.
این متخصص زنان و زایمان، تصریح می‌کند: در برخی از موارد امکان ابتلای فرد به توهم و احساس گناه نیز وجود دارد و حتی ممکن است وی اقدام به خودکشی کند بنابراین در این هنگام باید بسرعت توسط یک متخصص معاینه شود تا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

دکتر خداکرمی با اشاره به اینکه سابقه ابتلا به افسردگی در دوران قبل از بارداری در ابتلای زنان به این بیماری بسیار مؤثر است، خاطرنشان می‌کند: نداشتن حمایت کافی در خانواده یا از سوی همسر و برخی از بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند باعث افزایش شانس ابتلا به افسردگی پس از زایمان شود.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: