کد خبر: ۹۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>دبیر اجرایی چهارمین همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر گفت: آزمایشگاه‌های برتر کشور، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو معرفی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد هاشمی دبیر اجرایی چهارمین همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر اظهار داشت: آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت حوزه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور نقش مؤثری در تائید فرآورده‌های سلامت‌محور به‌ویژه فرآورده‌های غذایی، دارویی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مکمل، فرآورده طبیعی و فرآورده آرایشی و بهداشتی جهت عرضه در بازار مصرف یا صادرات این فرآورده‌های استراتژیک و ارتقای سلامت جامعه را به عهده‌دارند.

محمد هاشمی اضافه کرد: به همین دلیل و به‌منظور تقدیر و تشکر از جامعه پرتلاش و متخصص آزمایشگاه‌های کشور، همایشی ملی، تحت عنوان چهارمین همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر در حوزه کنترل کیفی فرآورده‌های دارویی، غذایی، مکمل و همچنین طبیعی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و فرآورده‌های بیولوژیک، معرفی خواهند شد.

 مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه همایش فوق در روز شنبه مورخ 26 دی‌ماه سال جاری در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این همایش با ارائه نحوه رتبه‌بندی آزمایشگاه‌های مذکور و شرایط کسب لوح کیفیت و لوح تقدیر برنامه‌های آینده ارتقای این آزمایشگاه‌ها و برنامه‌های آتی آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو در حوزه آزمایشگاه‌های همکار، مجاز و آکرودیته ارائه خواهد شد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: در این همایش وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو و برخی روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط جهت ارتقای فعالیت آزمایشگاهی کشور در حوزه غذا و دارو صحبت خواهند کرد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی آزمایشگاه‌های برتر برخی محورهای همایش مذکور را علاوه بر مطالب فوق، ارائه نقش کنترل کیفیت آزمایشگاهی در سلامت محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، نقش آزمایشگاه‌های کنترل کیفی در طرح تحول سلامت و جایگاه آزمایشگاه در زنجیره از مزرعه تا سفره محصولات غذایی برشمرد.

هاشمی همچنین تقدیر از پیشکسوتان حوزه آزمایشگاه و تقدیر از همکاران مرکز و استان‌ها در ارائه خدمات آزمایشگاهی را از دیگر برنامه‌های این همایش ملی عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: