کد خبر: ۹۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پوشش 95 درصدی خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین و شهرهای 20 تا 50 هزار نفری خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، درمان و آموزش پزشکی، ناصر کلانتری گفت: در طرح تحول سلامت ، ارائه خدمات سطح یک بهداشتی به حاشیه نشینان و سکونت گاه های غیر رسمی در سه فاز برای حاشیه نشینان، شهرهای بین 20 تا 50 هزار جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار تن تدوین شده است.
وی افزود: هم اکنون این بسته های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار تن هستند و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت که شمار آن ها به پنج میلیون تن می رسد به پوشش بیش از 95 درصدی در کشور رسیده است.
قائم مقام معاون بهداشت این برنامه ها را عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر اعلام کرد و گفت: در ابتدا تصور ما بر این بود که در مناطق حاشیه نشین باید به کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر بپردازیم ولی با مطالعات، سرشماری و بلوک بندی هائی که روی جمعیت هدف انجام شد مشخص شد که مشکلات این بخش از جمعیت کشور نیز با جمعیت شهری مطابقت دارد و عمده مشکلات سلامتی حاشیه نشینان بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، قلبی، تنفسی، چاقی، فشار خون، اضافه وزن و سوء تغذیه است.
وی گفت: علاوه بر این در برخی مناطق ویژه حاشیه شهرها که مشکلاتی همچون دفع غیربهداشتی زباله، آب شرب ناسالم و تجمع غیر منطقی جمعیت در سکونت گاه ها مشکلات وجود دارد نیز بسته های خدمتی پیش بینی شده است که به کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر پرداخته شود.
کلانتری آسیب های اجتماعی را شامل 2 تا سه درصد جمعیت حاشیه نشین دانست و گفت: مسائلی نظیر اعتیاد، بزه های اجتماعی هم در 2 تا سه درصد جمعیت حاشیه نشین کشور وجود دارد که به آن ها رسیدگی می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: