کد خبر: ۹۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>حملات مرگبار در کشور پیشرفته‌ای مانند ایالات‌متحده تبدیل به یکی از خبرهای مهم رسانه‌ها شده است. بسیاری در این کشور این حملات را که غالبا با استفاده از سلاح گرم انجام می‌گیرند، محصول قوانین آسان‌گیرانه‌ای می‌دانند که فروش و داشتن سلاح گرم را تقریبا بدون مانعی جدی مجاز می‌داند.
به گزارش شفا آنلاین،   آمار این حملات در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال در آلمان سالانه به ازای هر یک‌میلیون نفر، 2 نفر به ضرب گلوله کشته می‌شود. به این ترتیب، قتل با گلوله پدیده‌ای است بسیار نادر. در برخی دیگر از کشورهای اروپای غربی مانند هلند و اتریش هم آمارها تقریبا به همین ترتیب هستند. در لهستان و انگلستان سالانه یک قتل با سلاح گرم برای هر یک‌میلیون جمعیت گزارش شده است.

در ژاپن با وجود بالا بودن میزان خودکشی به عنوان یک روش آیینی، آمار قتل با سلاح گرم از این هم کمتر است، یک نفر در هر 10میلیون، مشابه آمار سالانه مرگ آمریکایی‌ها بر اثر اصابت صاعقه. اما در آمریکا آمارها یکباره اوج می‌گیرند: سالانه 31 مرگ به ازای هر میلیون جمعیت که با آمار مرگ در اثر تصادفات خودروهای شخصی برابری می‌کند. در آمریکا که بسیاری از حق حمل سلاح گرم طرفداری می‌کنند، قتل به ضرب گلوله یکی از نگرانی‌های سلامت عمومی است.

 این نوع مردن بعد از تصادف و خودکشی سومین دلیل اصلی مرگ مردان 15تا29 سال در آمریکا است. در سایر کشورهای پیشرفته اما قتل با سلاح گرم نوعی اتفاق نادر به حساب می‌آید. New York Times
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: