کد خبر: ۹۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
شفا آنلاین>بیمه و بانک>سال جدید میلادی با چه مشکلاتی آغاز شد. شاخص داو این هفته 1079 واحد یعنی بیش از شش درصد درصد از دست داد.

به گزارش شفا آنلاین، ترس از شرایط چین و افت قیمت نفت باعث این افت بود. این بدترین پنج روز ابتدایی سال در بازار سهام برآورد می شود.به نقل از بخش مالی سی ان ان، علیرغم آرامش نسبی در چین و تقویت آمار اشتغال در ایالات متحده شاخص سهام داو ۱۶۸ واحد افت را در روز جمعه تجربه کرد در حالی که شاخص سهام اس اند پی و نزداک حدود ۱% درصد افت داشتند. این بیشترین میزان افت هفتگی در شاخص سهام داو از سال ۲۰۱۱ محسوب می شود.

قیمت نفت روز پنجشنبه به کمترین رقم از سال ۲۰۰۳ افت کرد. نفت در ابتدا روز جمعه با اندکی افزایش قیمت رو به رو شد و در ادامه به سیر نزولی رسید.

با افت بهای نفت سهام انرژی نیز پیروی می کند. یکی از دلایل فروش گسترده سهام در هفته ای که گذشت، ریزش بهای نفت بوده است که نزدیک به ۱.۱ تریلیون دلار از شاخص اس اند پی کاست.

سهام در چین سال را با ۱۲درصد تنزل ناگهانی آغاز کرد و طی این هفته دو بار معالمات به حالت تعلیق درآمد. روز پنجشنبه معاملات فقط نیم ساعت بعد از آغاز معاملات تعطیل شد.

در وال استریت واکنش ابتدایی مثبت و متمایل به آمار رو به افزایش اشتغال بود اما در ادامه از آشفتگی چین پیروی کرد.

طلا یکی از چیزهایی که در دوران استرس مالی رو به افزایش خواهد بود یکی از تنها چیزهایی است که هفته خوبی داشت. این فلز ارزشمند این هفته چهار درصد افزایش را تا ۱۱۰۳ دلار درهر اونس تجربه کرد.

جورج سوروز میلیاردر جزو کسانی بود که گفت این شرایط کاملاً یادآور بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: