کد خبر: ۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
شفا آنلاین>سلامت>همیشه چند نکته ی کوچک اما با ارزش وجود دارد که سبب تاثیرات بسزایی در کنار فعالیت های ورزشی دارد پس بهتر است به نکات توجه کنید تا سلامتی خود را به خطر نیندازید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر احمد اسماعیل زاده متخصص تغذیه گفت: برخی از افراد از روش های  مختلفی  همچون ورزش، ابزار های  لاغری، رژیم های متنوع و یا حتی مکمل های بدنسازی در تلاش برای رسیدن به اندامی دلخواه هستند.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری با انجام  دادن برخی فعالیت ها برای رسیدن به وزن دلخواه  باز هم به مقصود خود نمی رسند  بیان کرد: ورزش ها، هوازی یا بی هوازی هستند که افراد باید  متناسب با عضلات بدنی و توانایی بدنی خود نسبت به نوع ورزش،مدت وشدت ورزش ویا حتی از لحاظ نکات تغذیه ای توجه ی بسیاری داشته باشند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: یکی از مهم ترین فاکتور های ورزش سالم و اصولی ، تغذیه ی سالم است.به طوری که  با داشتن یک برنامه ی غذایی مناسب و مصرف  ذخایر انرژی مورد نیاز بدنی قادر به  انجام فعالیت های تمرینات ورزشی  هستید.

وی تصریح کرد:گاهی مربیان ورزشی که تجربه یا تخصصی در زمینه ی رژیم غذایی ندارند گاها شروع به رژیم های غذایی اشتباه وپروتئین دار به دیگر افراد برای رسیدن به وزن نرمال میدهند که به علت نداشتن علم کافی خطرات جبران ناپذیری روی کلیه و کبد دارد.پس بهت است که حتما ورزشکاران به غیر از ورزش از نظر تغذیه هم تحت نظر متخصص یا طب تغذیه باشند.

این متخصص تغذیه افزود:مصرف خودسرانه پروتئین ها و مکمل های ورزشی در بسیاری از باشگاه ها رواج دارد اما در صورتی که در استفاده از این ترکیبات دقت کافی صورت نگیرد می تواند عوارض خطرناکی مانند فشار خون و آسیب به کلیه را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص عقاید وتصورات اشتباهی در مورد مصرف مواد غذایی، استفاده از مکمل ها و پروتئین ها خاطرنشان کرد:متاسفانه در برخی از باشگاه های ورزشی و در بین مربیان باور های اشتباهی در مورد مصرف مواد غذایی دارند که هیچ اساس علمی ندارد.

به عنوان مثال برخی های بر این تصور هستند که استفاد ها از مواد غذایی نشاسته دار سبب افزایش وزن، بعد از ورزش کردن نمی شود از طرفی برخی ها توصیه می کنند که برای افزایش وزن از پروتئین ها استفاده شود در حالی که بهتر است ورزشکاران رژیم غذایی خود را تحت نظر متخصص تغذیه پیش ببرند تا تاثیرات جبران ناپذیری را به همراه نداشته باشد. 
برچسب ها: لاغری ، بدنسازی ، ورزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: